صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۴۷۹۶

اخبار کوتاه یک‌شنبه 22 اردیبهشت

«ابوهلاله» مدیر سابق شبکه الجزیره نوشت: پمپئو در سفر به عراق حامل پیام آرام‌کننده برای ایران بود و گفت ترامپ دنبال این است که توافق، توافق خودش باشد نه توافق اوباما. آنها تأکید کردند آمریکا دنبال جنگ نیست و این چیزی است که با توئیت‌های ترامپ [درباره انتظارش برای تماس با او از تهران] همخوانی دارد. در زمینه معافیت عراق از تحریم [آمریکا علیه ایران] هم باید بگویم عراقی‌ها معاف شده‌اند؛ اما بدون اینکه اعلام شود.

«احمد مازنی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه «ابتکار» گفت: «با توجه به شرایطی که اخیراً با خروج آمریکا از برجام تشدید شده و رعب و وحشتی که ترامپ در کشورهای دیگر ایجاد کرده است که نفت ایران را نخرند و ارتباط بانکی با ما نداشته باشند... و خط تماس بین دولت‌ها بسته است می‌توان راه بین مجالس را باز کرد.» این حد از اشتیاق و تمرکز بر مذاکره از سوی این جریان، سؤال‌برانگیز است!

«رجب‌طیب ‌اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی با اشاره به موضوع قتل خاشقجی، گفت: عربستان سعودی هنوز هیچ‌گونه موضعی درباره کارمندان مرتبط با قتل خاشقجی که به استانبول فرستاده بود، نگرفته است. اردوغان اضافه کرد: سعودی‌ها به ما گفتند نگران نباشید هر اقدامی که لازم باشد، انجام خوهیم داد؛ اما سؤال ما از سعودی‌ها این است که عدالت شما کجاست؟

جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نگرانی زیادی بابت این تحریم‌ها وجود ندارد؛ چون فولاد، مس و آلومینیوم ایران در جهان مشتری‌های خاص خود را دارد. وی اظهار داشت: بعید به‌نظر می‌رسد تحریم‌های جدید «دونالد ترامپ» خیلی بتواند روی صنعت فلزات ایران تأثیرگذار باشد.

کره شمالی در واکنش به بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش‌های احمقانه آمریکا در استفاده از «حربه حقوق بشر» و «اعمال فشار حداکثری» با هدف از بین بردن نظام ما نه تنها کارایی ندارد؛ بلکه ما را پویاتر به جهتی که آمریکا خواهان آن نیست، سوق می‌دهد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات