صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۱۴۸۷۹

دلایل حضور فرمانده سپاه در جلسه غیر علنی مجلس

در این جلسه موضوعات متعددی از جمله همکاری نمایندگان مجلس با سپاه، برقراری ارتباطات و نیاز‌های تقنینی سپاه بحث بسیج و کمک‌های بسیج مطرح شد، همچنین سردار سلامی تحلیلی از شرایط منطقه ارائه کردند و ۵ نفر از فراکسیون‌ها و رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز موضوعاتی را بیان کردند.

محتوای جلسه غیرعلنی (22 اردیبهشت) بهارستان‌نشینان با سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث کنجکاوی رسانه ها شده است و نمایندگان شرکت کننده در جلسه هرکدام از زاویه دید خود به تحلیل این سخنان پرداخته اند که در ذیل به برخی از این دیدگاه ها پرداخته می شود:
بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: با توجه به انتصاب جدید سرلشکر حسین سلامی نمایندگان می‌خواستند که ارتباطی با فرمانده جدید سپاه پاسداران داشته باشند.
وی افزود: ابتدا قرار بود فراکسیون‌ها با فرمانده سپاه جلساتی را برگزار کنند، اما مقدر شد که سرلشکر سلامی خواستار حضور در صحن مجلس بشوند.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: در این جلسه موضوعات متعددی از جمله همکاری نمایندگان مجلس با سپاه، برقراری ارتباطات و نیاز‌های تقنینی سپاه بحث بسیج و کمک‌های بسیج مطرح شد، همچنین سردار سلامی تحلیلی از شرایط منطقه ارائه کردند و ۵ نفر از فراکسیون‌ها و رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز موضوعاتی را بیان کردند.

نعمتی ادامه داد: باتوجه به موضوعات منطقه سردار سلامی تحلیلی از منطقه با جنگ روانی آمریکایی‌ها در منطقه ارائه و بحث دیگری که مطرح شد، آمد و شد آمریکایی‌ها بود که بعضاً همیشه بوده و موضوع جدیدی نیست.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهادر و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نشست غیرعلنی مجلس گفت: در این جلسه که با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و نیز فرماندهان نیروی زمینی و هوافضا و معاون پارلمانی سپاه برگزار شد، سردار سلامی گزارشی را درباره برنامه‌های آتی خود به نمایندگان ارائه کرد.
وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: فرمانده سپاه در این نشست عنوان کرد که افزایش و تقویت ارتباط سپاه با مجلس و نمایندگان و استفاده از ظرفیت‌ قانون‌گذاری مجلس در دستورکار وی قرار دارد.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سردار سلامی تأکید کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعزام ناو هواپیمابر از سوی آمریکا به آب‌های منطقه یک جنگ روانی بیش نیست و آمریکا با این کار خود در صدد است تا مردم و برخی از مسئولان جنگ را از وقوع جنگ بترساند.
پورمختار خاطرنشان کرد: فرمانده سپاه گفت که جنگ آمریکا علیه ایران امکانپذیر نیست و آمریکا قدرت و جرات آغاز جنگ علیه ایران را ندارد؛ چراکه از یک سو قدرت نیروی دفاعی ایران و از سوی دیگر آسیب‌پذیری ناوهای هواپیمابر مانع از این امر می‌شود و آمریکا چنین ریسکی را نمی‌پذیرد.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به حضور سردار سلامی در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی، گفت: به نظر می‌رسد سردار سلامی به مجلس آمده است تا پشت پرده تحرکات روانی آمریکا در منطقه را برای نمایندگان بازگو کند.
وی گفت: نیروهای مسلح ما به تحرکات روانی و نظامی آمریکا تسلط کامل دارند و قطعاً بهترین تحلیل را می‌توانند از تحرکات آنها داشته باشند.
اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه برای بررسی موضوع های مختلف امنیتی در جلسه غیر علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات