صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۴۹۰۷

اخبار کوتاه سه‌شنبه 24 اردیبهشت

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای چینی خود از اقدام ایران در کاهش برخی تعهداتش ذیل توافق «برجام» دفاع کرد و با تأکید بر موضع مشترک چین و روسیه در مسئله برجام، گفت: «ما خاطرنشان کردیم که ایران به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند بوده، اما انتظار دارد همتایان اروپایی هم همین کار را انجام دهند و تعهدات‌شان در این توافق را اجرا کنند. با توجه به پایبند نبودن اروپایی‌ها و خروج آمریکا از برجام، ایران حق داشت برخی از تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای برجام را کاهش دهد.»

منابع نزدیک به دیپلمات‌های اروپایی به «رویترز» گفته‌اند، تهران برای ماندن در برجام تأکید دارد که روزانه 1/5 میلیون بشکه نفت را به بازارهای جهانی صادر کند. با این حال این رقم مکتوب و ثبت نشده و تنها به صورت شفاهی میان مذاکره‌کنندگان ایرانی و اروپایی عنوان شده است. منابع این خبر گفته‌اند، مذاکره‌کنندگان ایرانی در مذاکرات خود خواستار ارائه تضمین‌های لازم از سوی اروپا برای تداوم فروش نفت ایران همزمان با اعمال دور جدیدی از تحریم‌های آمریکا شده‌اند.

«عمران‌خان» نخست‌وزیر پاکستان از مسئولان بخش انرژی کابینه خود خواست موضع قطعی اروپا و آمریکا را درباره خرید گاز از ایران جویا شوند. وی تصریح کرد: اگر مشکلی بابت تحریم‌ها وجود نداشته باشد، ما بلافاصله پروژه را نهایی کرده و بخشی را که وظیفه ماست، تکمیل خواهیم کرد. عمران‌خان تأکید کرد: اگر ما بابت تحریم‌ها نگرانی نداشته باشیم، برای خرید گاز از ایران درنگ نخواهیم کرد.

«محمداسماعیل سعیدی» نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به نشست کمیسیون فرهنگی مجلس، با حضور وزیر ارشاد گفت: صالحی در این جلسه قول داد بازار کاغذ در کشور به زودی سر و سامان پیدا کند؛ چرا که واردات به اندازه همه نیازهای کشور انجام شده و فقط در بخش توزیع و نظارت بر آن مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات نیز در حال مرتفع شدن است.

«محمود صادقی» نماینده مردم تهران در مجلس در حساب توئیتری خود نوشت: «ظریف در توضیحات خود در پاسخ به سؤال اینجانب اعلام کرد کاهش جزئی تعهدات برجامی تصمیم اجماعی شورای عالی امنیت ملی است و شایعه دستور رهبری به خروج کامل ایران از برجام صحت ندارد.»

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات