صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۵۱۴۰

اخبار کوتاه سه‌شنبه 7 خرداد

«محمدحسن قدیری‌ابیانه» درباره برجام اظهار داشت: وقتی رئیس‌جمهور می‌گوید آب خوردن ما هم به برجام ربط دارد و وزیر خارجه می‌گوید هر توافقی بهتر از عدم توافق است، این شائبه را در ذهن دشمن و 1+5 ایجاد کرد که ایران چاره‌ای جز تن دادن به توافق به هر قیمتی ندارد. این موضع‌گیری موجب تضعیف جایگاه ایران در مذاکرات شد؛ در حالی‌ که مواضع رهبری کمک به هیئت مذاکره‌کننده و تقویت‌کننده موضع ایران بود.

«حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری» نماینده قم در مجلس با تشریح آخرین وضعیت طرح عدم کفایت سیاسی و استیضاح رئیس‌جمهور گفت: این طرح که در اسفند سال گذشته در مجلس مطرح شده، به قوت خود باقی است و متوقف یا منتفی نشده است. وی افزود: نمایندگانی که تا ششم اسفند سال گذشته این طرح را امضا کردند، بر امضاهای خود باقی هستند و هیچ نماینده‌ای امضای خود را پس نگرفته است.

در سه ماه نخست امسال، عراقی‌ها 1781 واحد خانه در ترکیه خریده‌اند و ایرانی‌ها با خرید 946 واحد مسکونی در جایگاه دوم قرار گرفته‌اند. با کاهش هزینه تابعیت از یک میلیون دلار در ژانویه 2017 تا 250 هزار دلار در سپتامبر 2018، تقاضا برای خرید خانه مسکونی از سوی ایرانی‌ها افزایش یافته است. در ضمن سیاست‌های ضد مهاجرت آمریکا سبب شده است ایرانی‌ها به سمت ترکیه روی بیاورند.

«آیت‌الله مکارم‌شیرازی» با تأکید بر اینکه مسئله حجاب امروز از یک موضوع صرفاً مذهبی فراتر رفته و به یک مسئله سیاسی برای مقابله با اصل نظام تبدیل شده است، اظهار داشت: بارها تأکید کرده‌ایم مسئله بدحجابی به ویژه در قم یک مسئله فرعی و حاشیه‌ای نیست؛ دشمن از این طریق می‌خواهد به اصل نظام ضربه بزند؛ امیدواریم مسئولان این موضوع را جدی بگیرند و به فکر باشند.

«علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه «آرمان» گفت: «من فکر می‌کنم منظور آقای روحانی از اعطای اختیارات ویژه، در حوزه بین‌الملل است که مبسوط الید باشد و بتواند در مواجهه با سایر دولت‌ها در سطح دنیا ابتکار عمل را در دست داشته و به سرعت تصمیم بگیرد. من فکر می‌کنم بیشتر منظور رئیس‌جمهور ناظر بر این حوزه است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات