صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۵۱۵۷

اخبار کوتاه چهارشنبه 8 خرداد

پایگاه اصلاح‌طلب «نامه‌نیوز» در واکنش به آخرین شکست عارف از لاریجانی برای ریاست مجلس و همچنین حذف مطهری به عنوان گزینه فراکسیون امید از هیئت‌رئیسه مجلس، در مطلبی با عنوان «عارف استاد بازی باخت‌ـ باخت» نوشت: «علی مطهری قربانی زیاده‌خواهی عارف شد. اگر عارف برای ریاست کاندیدا نمی‌شد، حداقلش این بود که همچون سه سال گذشته دو کرسی نایب‌رئیسی برای فراکسیون امید محفوظ می‌ماند. در واقع عارف گذشته را چراغ راه آینده نکرد و وارد بازی باخت‌ـ باخت شد.»
طبق پیش‌بینی‌های «بلومبرگ»، جنگ تجاری چین و آمریکا ۶۰۰ میلیارد دلار به تولید ناخالص جهانی آسیب وارد می‌کند. بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند بازارهای جهانی به جنگ اقتصادی آمریکا و چین بسیار حساس هستند و پیش‌بینی می‌شود این جنگ تا ۱۰ درصد در سرمایه‌ها و دارایی‌های بازارهای جهانی تأثیرگذار باشد؛ چرا که این جنگ تجاری روی میزان مصرف کالاها و سرمایه‌گذاری‌ها تأثیر جدی دارد و می‌تواند تا 0/6 درصد در کاهش تولید ناخالص جهانی تأثیرگذار باشد.
«حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی» نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به اظهارات اخیر روحانی مبنی بر درخواست افزایش اختیارات رئیس‌جمهور در وضعیت کنونی کشور، گفت: اظهارات درباره کم بودن اختیاراتش در کشور به‌ منظور فرار از پاسخگویی از عملکردش بیان شده است. وی افزود: رئیس‌جمهور باید توضیح دهد؛ اگر اختیار لازم را نداشته، چرا وعده حل مشکلات کشور را در 100 روز داده است؟
«احمد توکلی» با بیان اینکه ۴۰۳ میلیون حساب بانکی در کشور وجود دارد، عنوان کرد: ۵۲ درصد مبلغ سپرده‌های بانکی کشور تنها در اختیار ۴ دهم درصد مشتریان است و ۹۶ درصد مبلغ سپرده‌های حقوقی تنها در اختیار ۳ درصد سپرده‌گذاران است. این اعداد و ارقام فاجعه‌بار، مایه خجالت و شرمندگی و نشان‌دهنده فقر جامعه است.
«یوسی ملمان» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «معاریو»‌ در گزارشی اعلام کرد: این رژیم قانونی مبنی بر ممنوعیت فروش و خرید سلاح با کشورهای عربی متخاصم دارد؛ اما اکنون شرایط تغییر کرده است و اسرائیل به اردن، مصر، سعودی، منطقه کردستان در عراق، امارات متحده عربی، بحرین و چند کشور دیگر سلاح می‌فروشد.
وزیر راه و شهرسازی از حمایت وزارتخانه متبوعش با طرح مالیات بر عایدی سرمایه خبر داده و سازمان امور مالیاتی هم در حال بررسی این قانون است. برخی کارشناسان که معتقدند باید معاملات سوداگرانه از بازار مسکن حذف شود، با این طرح موافقند، اما بعضی دیگر آن را برای شرایط رکودی، مناسب نمی‌دانند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات