صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۵۳۰۵

برای اولین بار؛ حضور وزیر دفاع یمن در عمق خاک عربستان + فیلم

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن برای اولین بار و در اقدامی که در فضای مجازی، تحقیر سعودی‌ها تعبیر شد، در عمق خاک «دشمن» در منطقه مرزی نجران در جنوب عربستان حاضر شد.

 وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در صنعاء، برای اولین بار از زمان حمله ائتلاف عربستان سعودی به این کشور، وارد خاک عربستان شد و از خطوط مقدم نیروهای یمنی در عمق خاک سعودی بازدید کرد.
شبکه تلویزیونی المسیره یمن شنبه (۱۸ خرداد) گزارش داد که سرلشکر «محمد ناصر العاطفی» با ورود به عمق خاک عربستان سعودی در منطقه نجران، از نیروهای یمنی در این منطقه دیدن کرد و روحیه بالای آن‌ها برای مقابله با متجاوزان را ستود.
در این بازدید سرتیپ «جمیل یحیی زرعه»، فرمانده منطقه ششم نظامی وزیر دفاع یمن را همراهی می‌کرد. سرلشکر العاطفی طی این بازدید عید فطر را به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی حاضر در خاک سعودی تبریک گفت و پیام‌های تبریک سران سیاسی و فرماندهان نظامی دولت نجات ملی را به این نیروها ابلاغ کرد.
وزیر دفاع یمن در این بازدید که در منطقه مشرف بر شهر و فرودگاه نجران عربستان سعودی حضور پیدا می‌کند و این شهر از دور پیداست، خطاب به نیروهای یمنی می‌گوید که پیروزی‌های بزرگ شما در عمق خاک دشمن، مطابق راهبرد نیروهای مسلح یمن پیش می‌رود.

 

  فیلم کامل بازدید وزیر دفاع یمن از خط مقدم جبهه نجران

 نیروهای ارتش و  کمیته‌های مردمی یمن اخیرا در منطقه نجران پیشروی‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند و موفق شده‌اند ۲۰ مقر ارتش سعودی را به کنترل خود درآورده و خود را به مناطق مشرف بر شهر نجران عربستان برسانند.
واکنش‌ها به این بازدید
تا این لحظه عربستان سعودی و ائتلاف نظامی آن به این بازدید و فیلم منتشر شده در این خصوص واکنشی نشان نداده‌اند ولی کاربران سعودی آن را تکذیب کرده‌اند. دولت عربستان سعودی تحولات مرزهای جنوبی و پیشروی نیروهای یمنی در خاک سعودی را شدیدا سانسور می‌کند.
عبدالله بن حمد العذبه، سردبیر روزنامه العرب قطر در واکنش به این بازدید در حساب توییتری خود به لحن تمسخری نوشت: «حوثی اینجا [نجران] است، برادران شما کجایید؟».
محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی در مذاکرات یمن نیز در حساب توییتری خود این حرکت وزیر دفاع یمن را «پیام ملی» دانست که بیانگر اراده مردم این کشور در برابر حمله و محاصره ظالمانه ائتلاف سعودی و اماراتی علیه یمن است.
ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصارالله این کشور به یمن حمله کرد. به رغم گذشت بیش از چهار سال از آغاز این حمله، نیروهای انقلابی یمن همچنان قدرت را در دست دارند و ائتلاف به اهداف خود نرسیده است.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات