صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۵۳۸۳

اخبار کوتاه سه‌شنبه 21 خرداد

پروفسور «ریچارد کوپر» اقتصاددان برجسته معاصر و استاد دانشگاه هاروارد که در دوره کارتر برای مدت بسیار کوتاهی سرپرست وزارت خارجه آمریکا بوده، می‌گوید: سیاست اعمال مجازات علیه دیگر کشور‌ها از سوی آمریکا، موجب شده است نه تنها مخالفان، بلکه بسیاری از کشور‌ها از جمله متحدان آمریکا نیز به دنبال کنار گذاشتن دلار آمریکا از مبادلات تجاری و بین‌المللی خود باشند. اگر دلار در تجارت بین‌المللی کنار گذاشته شود، در این صورت برای آمریکا سخت و دشوار است که بتواند سیاست‌های خود را اعمال کند.

«سعید مؤتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار داشت: روند نزولی در بازار خودرو تا رسیدن قیمت‌ها به قیمت تعادلی و منطقی ادامه‌دار خواهد بود. از نظر مصرف‌کننده با اینکه قیمت‌ها این‌چنین پایین آمده، هنوز هم منطقی نیست. امروز تقریباً به مرز قیمت خودروها در ۱۸ فروردین‌ماه سال جاری رسیده‌ایم؛ اما تقاضا در بازار بسیار کم شده و مردم برای خرید خودرو دست نگه داشته‌اند؛ چرا که قطعاً طی روزهای آینده قیمت‌ها در بازار باز هم روند کاهشی خواهد داشت.

«بهزاد محمدی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تحریم‌های اخیر آمریکا علیه پتروشیمی ایران را یک نمایش سیاسی دانست که اثری در تولید و فروش نخواهد داشت. وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ای که با وزارت نفت در نظر گرفته‌ایم در سال ۱۳۹۸، سه طرح و در سال ۱۳۹۹، ۱۵ طرح به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این طرح‌ها پنج میلیون تن به ظرفیت صنایع پتروشیمی کشور اضافه خواهد شد.

پایگاه خبری «جماران» نوشت: برخی منابع خبری از رفع برخی محدودیت‌های ارتباطی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد خبر داده‌اند. بر اساس گزارش واصله، رهنورد از این پس می‌تواند در صورت تمایل از تلفن همراه استفاده کند؛ همچنین اعلام آمادگی شده تا محصوران بتوانند با نصب دستگاه ماهواره به برخی کانال‌های محدود تلویزیونی دسترسی داشته باشند.

«مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار پیشنهاد مذاکره مجدد با ایران اعلام کرد، تنها راه‌حل پایان بحران با ایران دستیابی به توافق هسته‌ای جدید با تهران است. وی در ادامه گفت: تهدیدات اخیر ایران درباره پایبند نبودن به تعهدات خود در توافق هسته‌ای، گامی بزرگ در مسیری اشتباه است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات