صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۵۳۸۵

آلمان یک تکه از جورچین آمریکا

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه در سفر به تهران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

آلمان یک تکه از جورچین آمریکا

پس از دیدار دوجانبه، نشست خبری مشترک وزرای خارجه ایران و آلمان با حضور تعداد زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی و با تاخیری حدود یک ساعت و نیم برگزار شد. با توجه به تاخیر طولانی در برگزاری نشست مشترک خبری، یکی از مسئولین وزارت خارجه پشت تریبون آمد و خطاب به خبرنگاران که برخی از آنان نسبت به این تاخیر اعتراض داشتند، گفت: علت این تاخیر، مذاکرات جدی و مثبت طرفین بوده است. اما در ادامه، اظهارات و رفتار وزیر خارجه آلمان، از نتیجه‌ای خلاف این اظهارنظر، حکایت می‌کرد.
در حالی که وزیر امور خارجه آلمان باید در این سفر در مقام پاسخگو حاضر می شد و نسبت به عدم اجرای تعهدات برجامی اروپا و اقدمات آلمان در این زمینه پاسخ می داد، اما هایکو ماس پای خود را فراتر از گلیم خود دراز کرد و به جای پاسخگویی در جایگاه مدعی حاضر شد.
وزیر امور خارجه آلمان با حرکات و اظهارات خود در این جلسه اثبات کرد که در جورچین آمریکا بازی می کند و تنها به دنبال عمیلات روانی جدیدی علیه کشورمان می باشد. یکی از اظهارات گستاخانه وزیر امور خارجه آلمان این بود که به صورت تلویحی ایران را به جنگ تهدید کرد و بیان کرد : «در حال حاضر در سوریه و یمن جنگ وجود دارد ولی اینجا (ایران) جنگ نیست. ما تلاش می‌کنیم تا جنگ دیگری ایجاد نشود»
اما باید به وزیر امور خارجه آلمان این مطلب را گوشزد کرد که هرگز جنگ رخ نخواهد زیرا اگر جنگی در ایران رخ دهد باید ترامپ با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 خداحافظی کند و بنا بر اظهارات خود مقامات آمریکا تمامی منافع و پایگاه های آمریکا در منطقه غرب آسیا در تیر رس ایران قرار دارند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات