صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۵۶۱۶

اخبار کوتاه یک‌شنبه 2 تیر

رئیس سازمان اطلاعات سعودی با ارائه مطالبی درباره ارتباط ادعایی ایران با حملات اخیر به دو نفت‌کش در دریای عمان، از بریتانیا خواسته است حمله‌ای محدود علیه اهداف نظامی ایران انجام دهد،‌ اما مقامات انگلیسی تحت تأثیر این اطلاعات قرار نگرفته و یک «نه» ساده و صریح به مقامات عربستان گفته‌اند. گفتنی است، رئیس سازمان اطلاعات عربستان آخر هفته به اورشلیم خواهد رفت تا با مقامات اسرائیلی و جان بولتون که در آن زمان در تل‌آویو به سر می‌برد، درباره ایران هماهنگی‌های بیشتری صورت دهد.

«سیدحسین نقوی‌حسینی» سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس درباره طرح تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت گفت: این طرح کوتاه‌مدت نبوده و اثرات کلان و بلندمدتی دارد، نمی‌توان هر زمان که کشور با مشکلی روبه‌رو شد، طرح انتزاع یا الحاق وزارتخانه‌ها را مطرح و بررسی کرد. وی با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی پاک کردن صورت مسئله است، افزود: ادغام وزارتخانه‌ها پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفت و ایجاد زیرساخت‌های این امر حدود دو سال زمان بُرد.

«لو کانگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی خود با انتقاد از رفتار آمریکا علیه ایران گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۱۵ بار متوالی تأیید کرده که ایران تعهدات هسته‌ای خود را تحت برجام انجام داده است. طرف‌های دیگر باید به خواسته‌های قانونی ایران توجه کرده و تعادل در اجرای حقوق و تعهدات تحت برجام را از طریق اقدامات قابل اطمینان حفظ کنند.

خبرگزاری رسمی مصر «الشرق الاوسط» به نقل از احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد هیئت مصری به ریاست معاون وزیر دارایی این کشور در نشست منامه که قرار است در روز‌های ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر ماه) به‌ عنوان اولین بخش از معامله قرن برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

«فرشاد مقیمی» معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از اجرای پروژه تولید پژو ۳۰۱ بدون حضور این شرکت خبر داد و گفت: نمونه‌سازی این خودرو انجام شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تولید انبوه صورت گرفته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات