صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۵۶۲۴

پيام‌هاي نانوشته يك عمليات موفق

نيروي هوافضاي سپاه عمري كوتاه قريب به سي و چند سال دارد؛ اين نيرو پيروزي‌هاي راهبردي فراواني را براي كشورمان در مقابله با گروه‌هاي تروريستي و نيروهاي فرامنطقه‌اي به ارمغان آورده و توانسته است دست ايادي استكبار را از تهديد كشورمان كوتاه كند. پيروزي اخير اين نيرو بر نيروي هوايي آمريكا كه بيش از 70 سال عمر دارد، در برخورد با پهپادها كه پيشرفته‌ترين هواپيماهاي جاسوسي هستند نشان از آن دارد كه روحيه انقلابي، توكل به خداوند و فرمان‌پذيري از ولايت در اصلاح روش‌ها و توسعه سلاح‌ها توانسته است بازدهي و قدرت راداري و تعقيب متجاوزان را به مراحل تعجب برانگيزي برساند كه باور آن براي كشورهاي قدرتمند جهان نيز دشوار باشد.

در روزهاي اخير، هدف قرار گرفتن پهپاد MQ4C با سامانه پدافندي سوم خرداد در بردارنده پيام‌هاي متعددي در داخل و خارج كشور بود:

1ـ جمهوري اسلامي ايران مصمم به دفاع از سرزمين خود است و به جاي دعوت از بيگانگان براي برون‌سپاري امنيت، فرزندان رشيد اين مملكت عهده‌دار تأمين امنيت شده‌اند و از اين نظر اين اقدام شجاعانه بيداري اسلامي در جهان عرب را به دنبال خواهد داشت و مسئولان دولت‌هاي عربي به خاطر باج دادن به آمريكا براي تأمين امنيت تحت فشار قرار خواهند گرفت.

2- يكي از مهم‌ترين پيام‌هاي سقوط اين پهپاد نوعي پيام به دوستداران انقلاب اسلامي در سراسر جهان است؛ در ماه‌هاي گذشته كه حجم پرفشار جنگ رواني و اردوكشي نظامي آمريكا در خليج‌فارس را شاهد بوديم،‌ جمهوري اسلامي واكنش رغبت‌انگيزي به سخنان آنان نداشت و تهديدهاي ترامپ، تحريم‌هاي خصمانه و در عين حال درخواست‌هاي ملتمسانه مذاكره، اندك تغييري در روحيه انقلابي ملت غيور ايران ايجاد نكرد.

3- در سال‌هاي گذشته حجم خريد تسليحات نظامي كشورهاي عربي از جمله عربستان و امارات از آمريكا افزايش معناداري داشته است؛ اما در عين حال اكنون پهپادهاي يمني با عبور از انواع سامانه‌هاي پاتريوت در مناطق مرزي، مركزي و بياباني خود را به مناطق راهبردي عربستان رسانده و انواع خسارات را براي آنها ايجاد مي‌كنند؛ اما در اين حال سيستم راداري جمهوري اسلامي به كوچك‌ترين خطاي پهپاد آمريكايي واكنش نشان داده و آن را ساقط مي‌كند. پيام اين عمليات در اين قسمت نيز كيفيت توليدات داخلي و ساخت دروني قدرت در ايران را به رخ حاكمان فاسد جهان عرب مي‌كشد.

4- بارها ايران به قدرت‌هاي غربي تذكر داده بود كه يك سرباز ايراني در تنگه هرمز براي ايجاد امنيت و مقابله با ناامن‌كنندگان كفايت مي‌كند و اكنون سرباز وطن در نيمه‌هاي شب با حراست از آب‌هاي سرزميني كشورمان اجازه كوچك‌ترين تعرض را به نيروهاي آمريكايي نمي‌دهد و پاسخي پشيمان‌كننده به تجاوز آنها مي‌دهد.

5- يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي جنگ‌هاي نظامي فعلي قدرت رادارگريزي و پنهان‌سازي، تجهيزات، نيروها و تأسيسات است و انتظار مي‌رود چنين هواپيماي جاسوسي كه قيمت آن يازده برابر هواپيماهاي جنگنده پيشرفته است، بتواند عمليات‌ خود را بدون كمترين خطا به پايان برساند؛ اما هنگامي كه با آتش سوم خرداد مواجه مي‌شود، ابهت رادارهاي سيستم نيروي هوايي آمريكا مي‌شكند و اعتماد به نفس خود را از دست مي‌دهند.

6- در ماه‌هاي اخير، فيلمي چند دقيقه‌اي از التماس ناوگان نيروي درياي آمريكا از يگان پهپادي جمهوري اسلامي منتشر شد كه خواهان فاصله گرفتن از ناو آمريكايي بود. حال با مقايسه آن رويكرد انفعالي و اين رويكرد انقلابي اين نتيجه عايد مي‌شود كه عرصه نبرد در خليج‌فارس بين ايران و آمريكا همواره اين‌گونه بوده و بعد از اين نيز چنين وضعيتي براي آمريكا متصور است.

7- يكي ديگر از مهم‌ترين پيام‌هاي اين عمليات موفق، پيام به دشمنان ملت عزيز كشورمان است كه دوره بزن در رو تمام شده است و جمهوري اسلامي ايران و فرزندان انقلابي‌اش اهل سازش و مماشات با دشمن نيستند و قدرت ايستاد‌گي در مقابل دشمن ميوه شيرين پيروزي را به عمل مي‌آورد.

8- جمهوري اسلامي ايران به بازي چماق و هويج آمريكا به عنوان بازي نامرغوب و سمي‌اي نگاه مي‌كند و در برابر كوچك‌ترين تهديدات واكنش‌هاي سخت و دردناك نشان مي‌دهد.

9- پهپاد گلوبال هوك بسيار پيشرفته‌تر از هواپيماهاي جنگنده F22 و F35 است و ساقط كردن اين پرنده  نشان از آن دارد كه آسمان ايران براي هر پرنده آمريكايي كه حتي مهم‌ترين ويژگي آن سقوط‌ناپذيري و شناسايي نشدن است ناامن است.

10- در حالي كه آمريكا و برخي نيروهاي سازشكار بي‌توجه به مردم مي‌كوشند جمهوري اسلامي را در حالت ضعف يا التماس براي مذاكره و سازش نشان دهند، اين رفتار قدرتمندانه نشان داد كه جمهوري اسلامي ايران در بهترين شرايط دفاعي است و توانايي تحميل شرايط خود را بر دشمن دارد.

در هفته‌هاي گذشته، برخي فعاليت‌هاي تروريستي در منطقه صورت گرفت كه آمريكا در صدد برآمد دامن ايران را به اتهامات دروغين آلوده كند؛ اما يكي از مهم‌ترين پيام‌‌هاي اين عمليات موفق و اعلام رسمي آن از طريق رسانه‌هاي سپاه اين بود كه جمهوري اسلامي ايران مسئوليت اقدامات نظامي خود را با افتخار مي‌پذيرد و از اعلام آن هيچ ترسي به خود راه نمي‌دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات