بین الملل >>  آمریکاواروپا >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۵۶۳۲

ده دقیقه قبل از شلیک

آمریکایی‌ها عامل مرگ ۲۲۰ هزار نفر در ژاپن، ۵۰۴ هزار نفر در جنگ ویتنام و کشتن بیش از یک میلیون نفر در عراق، یکصد هزار نفر در یمن، ۱۳۰ هزار نفر در افغانستان و ۵۰۰ هزار نفر در سوریه هستند؛ بنابراین این ادعا که سردمدار آمریکا به دلیل کشته نشدن ۱۵۰ ایرانی دستور حمله را لغو می‌کند، موضوعی اعجاب‌انگیز است.
پایگاه بصیرت / فرهاد کوچک زاده
پس از سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای اقناع افکار عمومی آمریکا به توئیت پناه برد. او چهار توئیت با موضوع ایران زد. در یکی از آن‌ها نوشت: «وقتی دیشب آماده شلیک به سه هدف شدیم، پرسیدم چند نفر می‌میرند. یکی از ژنرال‌ها گفت ۱۵۰ نفر و درست ۱۰ دقیقه قبل از شلیک گفتم دست نگه دارند.»
این نوشتار در صدد بررسی واقعیت موضوع ده دقیقه قبل از شلیک و بیان نکاتی در این زمینه است:
۱ ـ هر فردی قبل از آنکه بخواهد سخنان ترامپ را تحلیل کند، باید نگاهی به صفحه Fact Checker در «واشنگتن‌پست» بیندازد. بر اساس گزارش واشنگتن‌پست، «رئیس‌جمهور از رکورد ۱۰ هزار ادعای نادرست و دروغ عبور کرده و در یک دوره هفت ماهه، به طور متوسط روزانه حدود ۲۳ ادعا مطرح کرده است.» بنابراین در تحلیل سیاسی هرگز نمی‌توان به اظهارات کسی که خصلت چوپان دروغگو را دارد، استناد کرد.
۲ ـ در تاریخ سیاسی آمریکا موارد بسیار زیادی از کشتار مردم بی‌گناه وجود دارد، آمریکایی‌ها عامل مرگ ۲۲۰ هزار نفر در ژاپن، ۵۰۴ هزار نفر در جنگ ویتنام و کشتن بیش از یک میلیون نفر در عراق، یکصد هزار نفر در یمن، ۱۳۰ هزار نفر در افغانستان و ۵۰۰ هزار نفر در سوریه هستند؛ بنابراین این ادعا که سردمدار آمریکا به دلیل کشته نشدن ۱۵۰ ایرانی دستور حمله را لغو می‌کند، موضوعی اعجاب‌انگیز است.
۳ ـ سرنگونی پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» شکست بزرگی برای آمریکا بوده است؛ زیرا این پهپاد یکی از مدرن‌ترین پهپاد‌های آمریکا به شمار می‌آید. به علت پرواز در ارتفاع بالای این پهپاد و رادار گریز بودن آن، امریکا هرگز فکر نمی‌کرد ایران اسلامی از توانمندی و تجهیزات لازم برای سرنگون کردن آن برخوردار باشد. «ایمی زگرات» عضو ارشد اندیشکده «هوور» درباره ارتفاع پرواز این هواپیما و توانمندی‌های لازم برای هدف قرار دادن آن به نشریه «تایم» می‌گوید: «مهم‌ترین ویژگی این پهپاد، ارتفاع پرواز آن است. این هواپیما در ارتفاع بسیار بالا پرواز می‌کند. این واقعیت که ایرانی‌ها توانستند آن را سرنگون کنند، نشان‌دهنده توانمندی‌های قابل توجه آن‌ها است. سرنگون کردن این هواپیما به نوعی، نشانه‌ای برای ایالات متحده است مبنی بر اینکه ایران توانمندتر از آن است که ما تصور می‌کردیم.»
۳ ـ در موضوع امنیت ملی، جمهوری اسلامی بار‌ها اعلام کرده است اگر حمله‌ای صورت گیرد، فوراً مقابله به مثل خواهد کرد. اولاً، جمهوری اسلامی ایران در زمینه مسائلی که خط قرمز نظام است، به سرعت و شدت عکس‌العمل نشان داد و آن‌ها را بی‌پاسخ نگذاشت. برای نمونه در موضوعات جنایت تروریستی اهواز، ساختمان مجلس و شهدای قنیطره، جمهوری اسلامی واکنش مناسبی از خود نشان داد و تلفات زیادی از داعش و رژیم صهیونیستی گرفت.
ثانیاً، حتماً این جمله رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «دوران بزن در رو تمام شده است. اگر وارد درگیری نظامی با ایران شوند، چند برابر ضربه خواهند خورد.» به گوش ترامپ و سیاستمداران آمریکا رسیده است. از این رو ترامپ مطمئن بود اگر سه پایگاه ایران را بزند، باید منتظر بنشیند و ببیند ایران چند پایگاه او را خواهد زد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
0
0
باسلام و احسنت.دست امریکا به خون 230،000نفر از ملت مومن ایران بخصوص 290نفر حادثه هوایی و همچنان بواسطه ایادیش آلوده است و همینطور شهدای فلسطین و لبنان و لیبی و سودان و مصر و حجاز و...بله!چه حق می فرماید خدای قهار: من قتل مظلوما قد جعل الله لولیه سلطانا..آری!امروز به اراده خدا انقلاب اسلامی ولی دم این خونهای مظلوم است.ان شاءالله/آفرین بر ن.م.بیدارج.ا.ا.خاصه عزیزان وظیفه شناس هوا فضای سپاه همیشه مقتدر..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات