صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۱۵۶۶۷

واکنش تازه ترامپ به احتمال استیضاحش

رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که در صورت استیضاح، شانس وی برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ میلادی افزایش خواهد یافت.

واکنش تازه ترامپ به احتمال استیضاحش

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت: شانس پیروزی مجدد من در انتخابات 2020 میلادی و راهیابی به کاخ سفید به مراتب بیشتر خواهد شد اگر نمایندگان دموکرات روند استیضاح را آغاز کنند.
وی در پاسخ به این سئوال که "آیا استیضاح می تواند از نظر سیاسی برای شما مثبت باشد"، تاکید کرد: تصور می کنم استیضاح موجب خواهد شد تا در انتخابات راحت تر پیروز شوم.
رئیس جمهور آمریکا بارها مدعی شده است که اتهامات مطرح شده علیه وی در خصوص تبانی در انتخابات 2016 میلادی کاملا غیرقانونی است.
ترامپ افزود: استیضاح یک اقدام بسیار غیرمنصفانه است چرا که من هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌ام. اگر به گزارش رابرت مولر نیز نگاه کنید، متوجه خواهید شد که هیچ گونه تبانی وجود نداشته است.
این در شرایطی است که نمایندگان دموکرات نیز بر سر استیضاح ترامپ اختلاف نظر دارند، آن هم پس از انتشار گزارش رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده روسیه که نشان می دهد تماس های مکرری بین کمپین انتخاباتی ترامپ با روس ها وجود داشته است. در این گزارش شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد ترامپ قصد مسدود کردن تحقیقات قضایی را داشته است.
در حالی که بسیاری از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 خواستار استیضاح ترامپ هستند ولی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان هشدار داده است که استیضاح بدون حمایت هر دو حزب سیاسی آمریکا می تواند به ضرر دموکراتها تمام شود.
ترامپ در واکنش به موضع نانسی پلوسی در خصوص استیضاح، گفت: پلوسی تصور می کند که در صورت استیضاح، من راحت تر پیروز خواهم شد.

منبع : الف

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات