صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۱۵۷۸۸

اخبار کوتاه سه‌شنبه 11 تیر

امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به خاطره‌ رهبر معظم انقلاب، گفت: «به خاطر دارم گزارشی در خصوص منطقه غرب کشور و پادگان ابوذر خدمت ایشان ارائه می‌کردم که به یکباره فرمودند: «خاش چه شد؟ خاش... خاش... خاش» ایشان دو، سه بار پشت سر هم کلمه خاش را بیان کردند که من هم گفتم، «خیال‌تان راحت باشد، آب خاش درست شده و الآن سیستم لوله‌کشی را درست کرده‌ایم. از پسآب آن هم برای فضای سبز استفاده کرده و پارکی هم آنجا درست کرده‌ایم. در واقع ایشان به ریزترین مسائل مانند یک فرمانده نظامی اشراف دارند و همین مسائل در نیروهای مسلح ایجاد انگیزه می‌کند.»
«حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: آمریکایی‌ها برای پاسخ به حقارت‌شان در برابر اقدام قاطع ایران، مقام معظم رهبری را تحریم کردند. مرعشی با بیان اینکه تحریم رهبر معظم انقلاب به لطیفه بیشتر شبیه است، گفت: این اقدامات نشانه کم آوردن آمریکایی‌ها در برابر ایران اسلامی است. وی ادامه داد: ایران با قدرت به تجاوز پهپاد آمریکایی به حریم کشورمان پاسخ داد و آنها نتوانستند پاسخ دهند و به تحریم رو آوردند.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد: بار دیگر اعلام می‌کنم اسرائیل [رژیم صهیونیستی] به ایران اجازه دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را نخواهد داد! وی در ادامه ادعا کرد: من امروز از تمامی کشور‌های اروپایی می‌خواهم از تعهدات خود پیروی کنند. شما متعهد شده‌اید هر گاه ایران از توافق هسته‌ای تخطی کرد، مکانیسم تحریم‌های خودکار را که در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد، راه‌اندازی کنید.
«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان با موضع‌گیری علیه ایران مدعی شد: محمدبن‌سلمان ولی‌عهد سعودی به اطلاع سران جی20 رسانده است که اتخاذ موضع بین‌المللی برای توقف اقدامات تهران ضروری است. الجبیر در ادامه گفت: بن‌سلمان تأکید کرده عربستان در راستای جنگ حرکت نمی‌کند و خواهان جنگ با ایران نیست.
روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» به نقل از مقامات دولت ترامپ که اشاره‌ای به نام‌شان نکرده، نوشت: «بر اساس تحریم‌های جدید اعلام شده از سوی کاخ سفید محدودیت‌های مسافرتی علیه «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران محدود خواهد بود؛ اما ممکن است دارایی‌های احتمالی وی مسدود شود.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات