صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۵۸۳۳

اخبار کوتاه شنبه 15 تیر

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در سال ۲۰۱۸ میلادی، هکرها و مجرمان سایبری تمایل بیشتری برای دسترسی به اطلاعات تجاری و اقتصادی کشورهای مختلف و سرقت داده‌های مذکور داشته‌اند. کارشناسان امنیتی بارها خطاب به همه شرکت‌های فعال در جهان هشدار داده بودند به ارتقای امنیت سایبری زیرساخت‌ها و سرورهای مربوط به خود اقدام کنند تا اطلاعات محرمانه و فوق سری خود را در برابر نفوذ هکرها و مجرمان سایبری مصون نگه دارند.
«کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران درباره نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام در زمینه عملیاتی شدن «اینستکس» اظهار داشت: هنوز ارزیابی درستی در این باره نداریم. وی ادامه داد: آنچه می‌توان با اطمینان گفت، این است که عمده منابع مالی در سامانه اینستکس قرار دارد؛ ولی قطعاً با چند میلیون یورویی که اروپا به عنوان خط اعتباری این سازوکار در نظر گرفته است، نمی‌توان تجارت کرد.
«بهرام پارسایی» سخنگوی کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان سابقه خوبی در مدیریت منابع مالی ندارند، بیان کرد: پرداخت تسهیلات به خودروسازان به معنای تبعیض میان خودروسازان و سایر واحدهای تولیدی است، زیرا بانک‌ها به واحدهای تولیدی دارای چک برگشتی یا بنگاه‌هایی که تسهیلات بسیار دریافت کرده‌اند یا زیان‌ده باشند، تسهیلات پرداخت نمی‌کند.
«محمدمهدی زاهدی» رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شبکه نفوذ در آموزش و پرورش با وجود مصوبه هیئت دولت مبنی بر کنار گذاشتن «سند 2030» در تلاش برای اجرای آن است، افزود: استنباط من این است که یکی از دلایل کنار گذاشته شدن آقای بطحایی، این بود که ایشان مصمم بود تا 2030 را کامل حذف کند و برخی‌ها این را برنمی‌تابیدند.
در پی توقیف یک فروند نفت‌کش ایرانی در نزدیکی «جبل‌الطارق» از سوی نیروی دریایی انگلیس وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرده از انگلستان شکایت خواهد کرد؛ چرا که عمل توقیف در آب‌های نزدیک به جبل‌الطارق صورت گرفته است که تحت حاکمیت دولت اسپانیا است و این کشور به صورت غیر قانونی این توقیف را انجام داده است.
ساعاتی پس از درخواست «جکی ولکات» نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی برای برگزاری نشست ویژه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه ایران، خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: جلسه شورای حکام آژانس اتمی، رأس ساعت ۱۴:۳۰ روز ۱۰ جولای (۱۹ تیر ماه) برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات