صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۵۹۱۵

گزارش روز/ دو اپیزود، یک واقعیت

اپیزود اول: یک خواننده انگلیسی خلاف قوانین، بدون داشتن مدارک ضروری برای سفر به جمهوری اسلامی ایران، وارد فرودگاه «کیش» می‌شود و مسئولان مربوطه طبق قانون از ورود وی به کشور جلوگیری می‌کنند[...]

یادداشت: اپیزود اول: یک خواننده انگلیسی خلاف قوانین، بدون داشتن مدارک ضروری برای سفر به جمهوری اسلامی ایران، وارد فرودگاه «کیش» می‌شود و مسئولان مربوطه طبق قانون از ورود وی به کشور جلوگیری می‌کنند! در مقابل «جاس استون» فیلمی را در صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده و بدون اشاره به ناقص بودن مدارکش، مدعی می‌شود به او اجازه ورود به ایران داده نشده است! این لحظه، درست همان زمانی است که مأموریت رسانه‌هایی، مانند «بی‌بی‌سی فارسی» آغاز می‌شود! بلافاصله این خبر در صفحه اول پایگاه این شبکه قرار گرفته و خبرنگاران آن در فضای مجازی فعال می‌شوند. آنها به دروغ مدعی می‌شوند یک تبعه کشور انگلیس پس از 24 ساعت بازداشت از ایران اخراج شده است و چنان فضاسازی می‌کنند که گویا اجرای قانون از سوی مسئولان فرودگاه کیش یک اقدام ضد بشری است! فضایی که متأسفانه موجب شد تعدادی ساده‌لوح و زود‌باور که در میان‌شان چهره شناخته‌شده و مدعی‌ای نیز حضور داشت، به صفحه «جاس استون» رفته و کامنت عذرخواهی بگذارند!
اپیزود دوم: کاروان تیم ملی والیبال کشورمان که مقتدرانه به مرحله نهایی بازی‌های «لیگ جهانی والیبال» صعود کرد، برای شرکت در مرحله نهایی این مسابقات که قرار است در «ایالات متحده آمریکا» برگزار شود، پس از سفری ۳۰ ساعته به فرودگاه «شیکاگو» وارد می‌شود! اما به جای استقبال از دومین تیم برتر مرحله مقدماتی، ملی‌پوشان کشورمان که پیش‌تر همه اقدامات برای ورودشان به آمریکا انجام شده بود و مجوزهای لازم را داشتند، چهار ساعت در فرودگاه معطل می‌شوند و پلیس از تعدادی از آنها بازجویی می‌کند؛ اما این‌بار برخلاف مورد فرودگاه کیش هیچ خبری از رسانه‌های فارسی‌زبان و جریان خاص در فضای مجازی نیست! همانطور که کمتر کسی می‌داند نزدیک به ده‌ ماه از بازداشت پروفسور «سلیمانی» و دو شاگردش در آمریکا می‌گذرد، در حالی که حتی گزارش «اف‌بی‌آی» نشان می‌دهد، او و شاگردانش هیچ اقدامی جز کارهای علمی، پزشکی و درمانی انجام نداده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات