صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۱۶۱۱۲

اخبار کوتاه شنبه 29 تیر

«عبدالله المعلمی» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل با بیان اینکه کشورش خواستار جنگ با ایران، نه در یمن و نه در خارج از آن نیست، تصریح کرد: زمان آن رسیده است که بحران یمن به پایان برسد. گفتنی است، «نیویورک‌تایمز» پیش از این به نقل از منابع مطلع خود نوشته بود: محمدبن‌سلمان به دنبال راهی برای خروج آبرومندانه از باتلاق یمن است؛ چرا که امارات فرماندهی عملیات در یمن را برعهده داشته و با خروج این کشور از یمن ولی‌عهد سعودی از پیروزی در این جنگ ناامید شده است.
وزیر خارجه بحرین برای اولین بار با «یسرائیل کاتص» همتای صهیونیست خود در آمریکا دیدار کرد. «خالدبن‌احمد» در این دیدار بر تمایل کشورش برای همکاری کامل با رژیم اشغالگر در زمینه گردشگری و تجارت تأکید کرد و گفت: مردم اسرائیل به آرامش نیاز دارند. وی در اظهاراتی گستاخانه اعلام کرد: با غیبت تشکیلات خودگردان فلسطین در اجلاس اقتصادی منامه که اواخر ژوئن گذشته برگزار شد، دنیا به آخر نرسیده است.
پایگاه خبری «بلومبرگ» نوشت: در حالی که دولت دونالد ترامپ تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران را سخت‌تر کرده و تلاش می‌کند جلوی صادرات نفت این کشور را بگیرد و مدام از موفقیت این تحریم‌ها صحبت می‌کند؛ اما روند در داخل ایران با گفته‌های او همخوانی ندارد، چنانکه ارزش ریال این کشور طی دو ماه گذشته ۳۰ درصد رشد کرده است.
روزنامه «ژورنالیسم‌پست» با اشاره به سرنگون کردن پهپاد «گلوبال هاوک» به دست ایران نوشت: «این نتانیاهو بود که ترامپ را قانع کرد به ساقط شدن پهپاد آمریکایی پاسخ ندهد؛ چون اسرائیل از واکنش ایران می‌ترسید. نتانیاهو به ترامپ گفته ایرانی‌ها وقتی کشته ندهند پاسخی نخواهند داد، اما به محض دادن تلفات جولان را بمباران خواهند کرد.»
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حساب توئیتری خود نوشت: یکی از بدترین اشتباهات در توافق هسته‌ای ایران که حالا کاملاً آشکار شده، اجازه به ایران برای حفظ توانمندی‌های غنی‌سازی بود. نباید هیچ غنی‌سازی برای ایران وجود داشته باشد. فشار حداکثری ادامه می‌یابد تا ایران جاه‌طلبی‌های هسته‌ای و فعالیت‌های مضر خود را کنار بگذارد.
یک مقام ارشد آمریکایی چین را بابت خرید نفت از ایران تهدید کرد! مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده، درباره گزارش‌ها مبنی بر اقدام چین در خرید نفت از ایران گفت: «ما با همه اقداماتی که در زمینه دور زدن تحریم‌ها انجام می‌شوند، مقابله خواهیم کرد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات