صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۶۲۲۰

نظارت مستقیم رئیس کره شمالی بر آزمایش موشکی/کیم:راهی جز پیشبرد تسلیحات خود نداریم

 رئیس کره شمالی می گوید که خود بر آزمایش موشکی اخیر این کشور نظارت داشته است و اکنون راهی جز توسعه برنامه تسلیحاتی این کشور باقی نمانده است.

نظارت مستقیم رئیس کره شمالی بر آزمایش موشکی/کیم:راهی جز پیشبرد تسلیحات خود نداریم

 کیم جونگ اون می گوید که که بر آزمایش موشکی اخیر این کشور نظارت داشته است.وی با اشاره به اینکه این آزمایش هشداری به جنگ طلبان در کره جنوبی بوده است اظهار داشت که این موشک ها نوع جدیدی از تسلیحات تاکتیکی هستند.
رئیس کره شمالی با بیان اینکه راهی به جز پیشبرد تسلیحات خود نداریم گفت که این اقدام را برای رهایی از تهدیدات احتمالی و یا مستقیم امنیت کره شمالی بدون توقف باید انجام بدهیم.
کره جنوبی روز پنج شنبه اعلام کرد که همسایه شمالی‎اش روز پنج شنبه نوع جدیدی از موشک‎های کوتاه برد را آزمایش کرده است.
به گزارش سی‎ان‎ان، سئول گفته که پیونگ یانگ ۲ فروند موشک کوتاه برد را آزمایش کرده که تهدید نظامی را شکل می‎دهد و روند صلح را در شبه جزیره کره تضعیف می‎کند.
این نخستین آزمایش موشکی کره شمالی پس از دیدار دونالد ترامپ با کیم جونگ اون در مرز‌های دو کره است.گفته می‎شود که کره شمالی صبح روز پنج شنبه در ساحل شرقی دریای ژاپن ۲ موشک را آزمایش کرده است.
مقام‎های سئول می‎گویند که موشک نخست ۴۳۰ کیلومتر و موشک دوم ۶۹۰ کیلومتر برد داشته است.سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی با اشاره به اینکه دولت این کشور از نزدیک در حال بررسی موضوع آزمایش موشکی کره شمالی است اظهار داشت سئول از پیونگ یانگ می‎خواهد که چنین اقدامات بی فایده‎ای را که موجب تضعیف تلاش‎ها برای کاهش تنش‎های نظامی در شبه جزیره کره می‎شود، متوقف کند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات