صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۶۳۱۴

اخبار کوتاه سه‌شنبه 8 مرداد

جدیدترین نظرسنجی‌ صورت گرفته در ترکیه حکایت از آن دارد که مردم این کشور رژیم صهیونیستی و آمریکا را بزرگ‌ترین تهدید علیه این کشور و جهان می‌دانند، به گونه‌ای که 81/3 درصد آمریکا و 70/8 درصد رژیم صهیونیستی را تهدیدی بزرگ برشمرده‌اند. 39/4 درصد نیز معتقدند آمریکا غیر قابل اعتماد است. این نظرسنجی همچنین نشان داد، به باور 42/1 درصد شرکت‌کنندگان، ترکیه باید در زمینه سوریه بی‌طرف باشد و در امور این کشور دخالت نکند.

«هوا چانینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، در نشست کمیسیون برجام در وین همه طرف‌های توافق هسته‌ای قاطعانه مخالفت خود را با تحمیل تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اعلام کردند. وی همچنین اضافه کرد: مایلم بار دیگر تأکید کنم که اجرای کامل و مؤثر برجام هم از ضروریات قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است و هم تنها راه عملی و مؤثر برای حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران است.

«رسول منتجب‌نیا» در نشست خبری حزب جمهوریت ایران اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه رویکرد تشکل متبوع وی در انتخابات مجلس، ورود مستقل به انتخابات است یا قائل به ائتلاف با سایر احزاب اصلاح‌طلب هستند، اظهار داشت: ما قطعاً بنای‌مان بر تک‌روی نیست؛ اما ائتلاف شرط و شروطی هم دارد و یکی از مهم‌ترین شروطش تعامل و پذیرش نظر همه طرفین ائتلاف است.

یک منبع مطلع در وزارت نفت با اشاره به مرحله اول دادگاه مربوط به اختلافات گازی با ترکمنستان، گفت: در طول دو سالی که از شکایت ایران از ترکمنستان به دلیل قطع گاز در زمستان سال 95 می‌گذرد، ایران مدارک معتبر و مستدلی را تحویل داد که نشان می‌دهد این کشور اجازه قطع گاز را نداشته است؛ بنابراین این کشور باید بابت این کار به ایران غرامت پرداخت کند.

«بهزاد محمدی» معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: با اجرا و بهره‌برداری از هفت طرح پروپیلنی در صنعت پتروشیمی، ۳ میلیون تن به ظرفیت تولید این محصول در کشور افزوده می‌شود. وی تأکید کرد: هم‌اکنون بیش از ۹۰۰ هزار تن پروپیلن در دو پالایشگاه و ۶ مجتمع پتروشیمی تولید می‌شود که تمام آن در داخل کشور به مصرف می‌رسد.

در صورت تصویب طرح «راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چندجانبه در تجارت خارجی» در مجلس شورای اسلامی، ایران هم مشابه برخی کشورهای دیگر، از جمله چین و روسیه به دنبال ایجاد و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی موازی سوئیفت خواهد رفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات