صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۶۳۶۵

از تنها ماندن عربستان تا شکست استراتژی آمریکا

1ـ جمهوری اسلامی ایران قرارگاه مرکزی محور مقاومت است

سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه «آمریکایی‌ها امروز اساساً به فکر این هم نیستند که بخواهند روزی حمله‌ای علیه ما انجام دهند؛ اما ممکن است روزی مرتکب خطایی شوند» گفت: اگر آمریکایی‌ها دست از پا خطا کنند، منطقه بر سر آنها فرود خواهد آمد. وی با بیان اینکه با ساقط شدن پهپاد آمریکایی‌ها، هیمنه آنها فرو ریخت، افزود: در ابتدا برای‌شان باورپذیر نبود که چنین اتفاقی افتاده است؛ ولی به ناچار آن را پذیرفتند. سردار جوانی تأکید کرد: امروز مقاومت در منطقه، جمهوری اسلامی ایران را قرارگاه مرکزی خود می‌داند و این پیام را آشکارا به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها داده است که اگر دست از پا خطا کنید و بخواهید به این قرارگاه مرکزی تعرضی داشته باشید، همه مجموعه‌های مقاومت از شرق هیمالیا تا شرق مدیترانه و تا دریای سرخ و دریای عرب و خلیج عدن، هر آنچه نیرویی از مقاومت است، بر متجاوز یورش می‌برد.

2ـ آلمان به مأموریت دریایی آمریکا نخواهد پیوست

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با پایگاه «رادیو آلمان» با اشاره به بحران در خلیج‌فارس، اعلام کرد، آلمان هیچ سهمی در تشدید تنش‌ها در این منطقه نخواهد داشت و به مأموریت دریایی آمریکا در منطقه خلیج‌فارس نخواهد پیوست. وی افزود: استراتژی آمریکا این است که فشار حداکثری بر ایران اعمال کند؛ اما این استراتژی ما نیست. به‌ گفته وی، این استراتژی آمریکا تا به حال موفقیتی در پی نداشته و تنها سبب شده است ایران برنامه اتمی خود را دوباره آغاز کند. «ماس» به همین دلیل مشارکت با آمریکا در مأموریت دریایی در خلیج‌فارس را هم بی‌نتیجه ارزیابی کرد و در عین حال گفت: ما این مسئله را رد نمی‌کنیم که توسط آمریکا همچنان با این مسئله درگیر شویم؛ اما سیاست دولت فدرال آلمان همان سیاست اروپا در قبال ایران است. ما بر این توافق هسته‌ای تأکید داریم، چرا که معتقدیم تنها با این توافق ایران دیگر هیچ سلاح اتمی نخواهد داشت.

3ـ ۱۸۰ هزار تن برنج در انتظار تصمیم ارزی

«مسیح کشاورز» دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور با بیان اینکه ۱۸۰ هزارتن برنج در مبادی کشور در انتظار تخصیص ارز دولتی است، گفت: با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و ورود حجاج به کشور مصرف برنج افزایش می‌یابد، بنابراین لازم است این میزان برنج که در مبادی کشور رسوب کرده، هرچه زودتر وارد شود. وی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۸۰۰ هزارتن برنج از سوی بخش دولتی و خصوصی وارد کشور شده است که بخشی از آن سهم شرکت بازرگانی دولتی ایران برای حفظ ذخایر استراتژیک و بخشی سهم بخش خصوصی است. وی تصریح کرد: بدون احتساب سهم برنج دولت از این میزان، واردات برنج در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از سوی بخش خصوصی ۱۰ درصد رشد داشته است.

4ـ عربستان سعودی در منطقه تنها مانده است

روزنامه «الاخبار» با اشاره به دیدار مسئولان امنیت دریایی ایران و امارات، نوشت: نشان‌های ترمیم روابط میان دو کشور در مسئله امنیت مرزها و دریانوردی ظاهر شد. نشست بی‌سابقه سران امنیتی دو کشور را باید نتیجه موفقیت تماس‌های پشت پرده امارات با تهران بدانیم. دیداری که می‌توان آن را آغازی بر تحول معادلات منطقه دانست؛ که در نتیجه آن ریاض در مقابل ایران تنها مانده است. این روزنامه همچنین افزود: این دیدار تأییدکننده عقب‌نشینی امارات از یمن و نشان‌دهنده ایجاد شکافی جدی در تیم «ب» است. گفتنی است، «سردار قاسم رضایی» و «سرتیپ علی‌محمد مصلح الاحبابی» فرماندهان مرزبانی ایران و امارات با هدف افزایش تعاملات و تحکیم انتظامات مرزی دیدار داشتند و تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات