صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۶۳۷۵
فرمانده ارشد یگان نیروی دریایی آمریکا فاش کرد

فساد اخلاقی، مواد مخدر و مشروبات الکلی3 مشکل بزرگ بین نیروهای مسلح آمریکا

فرمانده یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا در خصوص شیوع رسوایی‌های اخلاقی از جمله آزار جنسی و مصرف مواد مخدر در میان نیروهای این یگان هشدار داد.

فساد اخلاقی، مواد مخدر و مشروبات الکلی3 مشکل بزرگ بین نیروهای مسلح آمریکاهفته گذشته بود که سی‌ان‌ان به نقل از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد یگان «سن‌دیگو» متشکل از تفنگداران دریایی ارتش را به خاطر بی‌نظمی، رفتارهای نامناسب و مصرف الکل از عراق خارج می‌کند. ارتش آمریکا اعلام کرده هنوز معلوم نیست مصرف مواد مخدر و الکل باعث ایجاد خلل در ماموریت‌های این یگان شده یا نه اما در این مورد تحقیقات می‌کند.
حالا خبر رسیده فرمانده ارشد یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا با انتشار نامه‌ای به زیر دستان خود در مورد رسوایی اخلاقی و مصرف مواد مخدر در میان نیروی دریایی آمریکا هشدار داده است. دریادار «کالین‌گرین» در نامه‌ای به زیردستان خود با کلماتی برجسته تایپ کرده «ما مشکل داریم».
در این نامه که «سی ان ان» می‌گوید نسخه‌ای از آن به دستش رسیده فاش شده که، وی به فرماندهان یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا دستور داده است تا در خصوص چگونگی تضمین پایبندی نیروها به استانداردهای اخلاقی پیشنهاداتی را ارائه دهند.‌گرین بدون آنکه به رخداد خاصی اشاره کند، در نامه خود نوشته: «هنوز نمی‌دانم که آیا مشکل فرهنگی داریم یا خیر اما قطعاٌ می‌دانم که ما مشکل نظم و انضباط خوب داریم و باید هرچه سریعتر به آن رسیدگی شود».
هشدارهای فرمانده یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا در حالی مطرح شده که نیروهای ویژه این یگان به طور مداوم با اتهاماتی همچون سوء رفتار جدی روبرو می‌شوند که این سوء رفتار از آزار جنسی تا جرایم جنگی متغیر است. نامه «گرین» به تاریخ 25 ژوئیه (سوم مردادماه) است و درست چهار روز بعد از آن، یکی از اعضای سابق «تیم 1» یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا به جرم کودک‌آزاری به 60 سال حبس محکوم شد.این افسر سابق یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا پیش از این به دلیل انتشار تصاویر مستهجن برای کودکان به 27 سال حبس محکوم شده بود.
طبق گزارش راشاتودی، احتمال می‌رود که نامه‌گرین در واکنش به انتشار برخی اخبار شرم‌آوری بوده باشد مبنی بر اینکه کل جوخه یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا که در عراق مستقر بودند، بعد از اتهاماتی مبنی بر نوشیدن مشروبات الکلی در حین انجام وظیفه، به «سان دیه‌گو» احضار شدند.
طبق گزارش‌های منتشر شده، جوخه مستقر در عراق همچنین به آزار جنسی نیز متهم شده‌اند و فرماندهی عملیات ویژه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، احضار «تیم 7» یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا را تأیید کرده است.اخبار دیگری نیز در تاریخ 22 ژوئیه (31 تیرماه) منتشر شد مبنی بر اینکه «تیم 10» یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا به استفاده از کوکائین و مشروبات الکی متهم شده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات