صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۶۳۹۰

ظلم و زور پايدار نخواهد ماند

پایگاه بصیرت / حسين عبداللهي‌فر

در پي شهادت دو نفر از جوانان بحريني به دست رژيم آل‌خليفه، حساب توئيتر عربي دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامي  موضعي از امام خامنه‌اي را در واكنش به اين جنايت منتشر كرد. معظم‌له درباره اين حادثه فرمودند: «لن يستمر الظلم و الجور و سوف تنتصر في النهايه اراده الشعوب التي تنشد العداله.»

رژيم دست‌نشانده آل‌خليفه هفته گذشته احمد الملالي 24 ساله و علي العرب 25 ساله را پس از شكنجه اعدام كرد تا اصرار خود بر ادامه دستور و اراده اربابان خود در سركوب اعتراض مردم اين كشور اعلام كند. در اين ميان، رهبر معظم انقلاب در پيام كوتاه توئيتي هم از زوال حاكميت آل‌خليفه و هم از ناپايداري اربابان منطقه‌اي و جهاني آنها خبر داد و بشارت پيروزي ملت عدالت‌خواه بحرين را اعلام كردند و فرمودند: «ظلم‌ و زور هرگز پايدار نخواهد ماند و اين اراده‌ ملت‌هاي‌ عدالت‌طلب‌ است كه عاقبت به پيروزي خواهد رسيد.»  ايشان در اين بخش از پيام كوتاه خويش به نفي پايداري ظلم و ستم با فعل «لن يستمر» وعده داده‌اند كه بيانگر نفي مؤكد ادامه يافتن حاكميت ظالمانه بوده و مستظهر به آيات الهي و وعده قطعي خداوند قدير و عليم است كه مي‌فرمايد: «وَ سَيَعْلَمُ الَّذينَ ظَلَمُوا‌ اي مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ».(شعراء/227)

بخش دوم اين پيام نيز نشئت گرفته از آياتي است كه تغيير سرنوشت كشورها را در تغيير خودشان دانسته است. اكنون مردم مظلوم بحرين با بذل جان در راه مبارزه با ظلم و استبداد نشان داده‌اند كه مصداق آيه «ان الله لايغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم» هستند و بي‌شك بايد در انتظار تحقق وعده الهي بر نصرت مقاومت‌كنندگان نيز باشند. چنانچه فرموده است: «إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا».(غافر/ 51)

از اين رو، اولين مخاطب پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي رژيم آل‌خليفه است كه كرسي ظلم و جنايت خود را بر اساس وعده‌هاي اربابان منطقه‌اي و جهاني اقامه كرده و با دلگرمي به پشتيباني آنها جنايت مي‌كند؛ در حالي كه آل‌يهود براي نجات خود به فكر معامله افتاده و آل‌سعود براي فرار از باتلاق يمن در جست‌وجوي راه چاره است. آل‌خليفه نيز بهتر از هر كسي پيام ناپايداري زورگويي را حس كرده و بايد از عواقب آن بيمناك باشد؛ زيرا اگر تا ديروز امنيت خود را در وعده‌هاي آمريكا و انگليس مي‌ديدند، امروز با سقوط پهپاد فوق سري آمريكا و توقيف كشتي انگليسي درمي‌يابند كه هر چه محور مقاومت با مركزيت جمهوري اسلامي اراده و توان مقابله با بيگانگان در منطقه را دارد، آمريكا و انگليس توان مقابله با سخت‌افزارهاي پيشرفته و اراده‌ مقاومت براي ايستادگي را ندارند. بديهي است كساني كه نمي‌توانند از خود دفاع كنند، نخواهند توانست ملجأ و پناهي براي دولت‌هايي باشند كه بنيان خويش را بر ستم نهاده و با زور بر مردم حكمراني مي‌كنند.

مخاطب دوم اين پيام مردم مظلوم بحرين هستند كه اراده كرده‌اند از ستم آل‌خليفه رهايي يابند و اينك در جنگ اراده‌ها نشان مي‌دهند در راه مقاومت آماده پرداخت هزينه‌هاي آن هستند. اين راهي است كه در يمن به نتيجه رسيده و معادله قدرت را جابه‌جا كرده است. همچنين رژيم اشغالگر قدس را در فلسطين به نقطه‌اي رسانده كه به جاي تحريك آمريكا به جنگ، از ترامپ مي‌خواهد از هرگونه جنگ‌افروزي در منطقه خودداري كند؛ زيرا امنيت خود را در خطر مي‌بيند. در سوريه، آمريكا و غرب را به عنوان حاميان گروه‌هاي تروريستي به زانو درآورده و اينك براي حفظ آبروي خويش در حال ايجاد منطقه‌اي امن هستند. در لبنان، هم از حيث نظامي به نقطه آسيب‌ناپذير رسيده‌اند و هم از حيث سياسي محبوبيت دوچندان يافته‌اند. در عراق نيز ضمن كسب جايگاه سياسي مقتدر به حدي از توان نظامي رسيده كه آمريكا را از قدرت خويش نگران كرده‌اند.

بنابراين پيام قرآني رهبر معظم انقلاب كه هم شكست آل‌خليفه و هم پيروزي مردم بحرين را نويد مي‌دهد، تجربه‌اي آزموده شده است و مردم مسلمان منطقه را به ياد اين شعر حماسي مي‌اندازد كه مي‌گويد:

إذا الشّعْبُ يَوْمَاً أرَادَ الْحَيَـاةَ         فَلا بُدَّ أنْ يَسْتَجِيبَ القَـدَر

وَلا بُـدَّ لِلَّيـْلِ أنْ يَنْجَلِــي          وَلا بُدَّ للقَيْدِ أَنْ يَـنْكَسِـر

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات