
تقارن ایام الله 14 و 15 خرداد سال جاری با ایام فاطمیه، حزن و اندوه این روزها را دو چندان می کند. حضرت امام خمینی (ره) پانزدهم خرداد سالروز قیام خونین ملت ایران را برای همیشه ی تاریخ، عزای عمومی اعلام کردند. اتصال 14 خرداد سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی به پانزده خرداد، سنگینی عزا و ماتم ملت مسلمان و انقلابی ایران را مضاعف ساخت. در آستانه چنین ایامی، تمامی مصیبتهای وارده بر پیکر امت اسلامی را به شیفتگان و ره پویان کوی حق تسلیت و تعزیت گفته و علو درجات حضرت امام (ره) را از درگاه ایزد منان مسئلت داریم. از حضرت حق طلب آن داریم که ما را مشمول هدایت های خود کند تا در روز رستاخیز شرمنده شهیدان و امام شهیدان نباشیم.
به طور قطع کسانی در پیشگاه این قافله نور شرمنده نخواهند بود که وفادار باشند، وفادار به عهد و پیمانی دیروز با شهیدان و امام شهیدان بستند. عهد و پیمان برای از پای ننشستن، خسته نشدن و از مسیر منحرف نگشتن. عهد و پیمان برای تداوم راه تا رسیدن به قله های عزت و سعادت و تحقق حاکمیت الهی بر کره زمین. عهد و پیمان برای تداوم مبارزه با ظالمان و ستمگران و کمک برای رهایی مستضعفین از چنگال مستکبرین. عهده و پیمان برای دفاع از حق و مبارزه با باطل.
عهد و پیمان برای برافراشتن پرچم حق و عدالت. عهد و پیمان برای پایداری و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی تا واپسین نفس و آخرین قطره خون.
اگر بخواهیم بر این عهد و پیمان وفادار باشیم باید در مسیر صحیح به حرکت درآییم. حضرت امام (ره) همه چیز را به ما آموخت. عزیز سفرکرد ما، راه پس از خود را در پیش روی ما قرارداد و در واقع نعمت هدایت الهی را بر ما به اتمام رساند، آنجا که فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتان آسیب نرسد. امام (ره) به این توصیه کلی بسنده نکرد و چون می دانست لقاء الهی حتمی است و باید به حضرت دوست پیوست، برای تداوم بخشیدن راه و راهبردی امت انگشت اشاره خویش را به سوی بهترین، شایسته ترین و لایق ترین فرد از میان اصحاب و یاران خود را نشانه رفت و در مقاطع مختلف به معرفی او پرداخت. حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) خورشید تابناک انقلاب است که پس از رحلت امام (ره) و با اشاره های آن عزیز، و از سوی خبرگان رهبری، زعامت و ولایت امت را بر دوش گرفت. امام (ره) از رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف بعد از انقلاب اسلامی با عناوینی چون، راهنمایی دلسوز، یار مستضعفان، خطیب توانا، بازوی نظام، معلم در محراب، سلاسه پیامبر اسلام شناس، محبوب امت، متفکر و اندیشمند، عالم به دین و سیاست، نادر دوران، خوش سابقه، سرباز فداکار، سازش ناپذیر، فهیم و صالح و بلند همت یاد فرمود و در تاریخ 21/10/66 خطاب به ایشان فرمودند: "در بین دوستان و متعهدان به اسلام ... چون خورشید روشنی می دهید." و در جای دیگر فرمودند: "آقای خامنه ای را سالهای طولانی است می شناسم، ایشان یکی از نعمتهای الهی است که خدا به ما داده است." و سرانجام امام (ره) برای جلوگیری از سرگردانی امت داغدار در واپسین سالیان حیاتش ( به نقل از مرحوم حجه الاسلام سید احمد خمینی) فرمود: "ایشان ( آیت الله خامنه ای) برای رهبری لیاقت دارند." آری امام (ره) این گونه راه را نشان دادند و اکنون ما هستیم و ادعای وفاداری به امام و شهیدان. ما هستیم و شعار و ادعای پیروی از خط امام (ره). بدون تردید باید گفت: تبعیت کامل از رهبر معظم انقلاب اسلامی، تجلی وفاداری و پای بندی به عهد و پیمان با شهیدان و امام شهیدان است. تنها با این ملاک و شاخص، می توان میزان وفاداری و پایبندی خود را محک زد.