صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۱۶۶۰۱

اخبار کوتاه شنبه 26 مرداد

«عباس عبدی» با انتقاد از فرایند انعقاد برجام گفت: دوستاني كه پيشنهاد مذاكره مي‌دادند و به آن اصرار داشتند، چرا ضمانت اجراي آن را مورد توجه قرار ندادند؟ اگر قرار بود وارد برجام شويم، بايد فرض مي‌كرديم چنانچه طرف مقابل به تعهدات خود عمل نكرد، ما چه بايد انجام دهيم تا از ترس عمل ما، طرف مقابل به تعهداتش ملتزم باشد؟ به نظرم بسياري از افراد درك درستي از ماهيت روابط بين‌الملل و سياست واقع‌گرايانه ندارند و روابط بين‌الملل را به گفت‌وگو و صلح‌خواهي تقليل مي‌دهند، در حالي كه روابط بين‌الملل در اصل متكي به قدرت است و بس.

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه‌ «بانک‌ها باید در چارچوب برنامه‌های بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی، دستورالعمل‌ها و تصمیمات جدی و قاطعی که در بانک مرکزی اتخاذ و به آنها ابلاغ خواهد شد، با جدیت تمام پیگیری و اجرا نمایند.» هشدار داد: «بانک‌ها توجه کنند که دوره تخطی برخی از آنها از مقررات ابلاغی و برخی نسبت‌ها، به ویژه درصدهای سهامداری، اجرای حاکمیت شرکتی، اعطای برخی وام‌های خاص، خصوصاً به اشخاص و شرکت‌های مرتبط و... به سر آمده است.»

«سیدشریف حسینی» معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت صمت درباره اولویت‌های مهم امسال وزارت صمت گفت: وزارت صمت در سال جاری در هفت محور اساسی فعالیت‌های خود را آغاز کرده و یکی از محورها را به موضوع جایگزینی معادن به جای نفت تخصیص داده است. در گام نخست در بخش معدن جلوگیری از خام‌فروشی در دستور کار قرار گرفته و ۲۳ میلیون تن صادرات خام به ۸ میلیون تن رسیده است و اصل را روی فرآوری و ایجاد ارزش‌افزوده قرار دادیم.

مشاور ارشد «باراک اوباما» در امور غرب آسیا، در مصاحبه با وبگاه «بنیاد پلاشرز» درباره سیاست دولت ترامپ در قبال ایران‌ـ که به سیاست «کارزار فشار حداکثری» معروف شده‌ـ گفت: ترامپ سخت در اشتباه است؛ چرا که ایرانی‌ها اهل تسلیم نیستند. «رابرت مالی» افزود: ترامپ با این سیاست به دنبال عقب نشاندن تهران است؛ اما احتمال اینکه ترامپ با این روش به خواست خود برسد، صفر است.

«کریم یاوری» مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: تعداد بنگاه‌های مشکل‌دار در سه ماه اول سال جاری نسبت به پایان اسفند ماه سال 1397 کاهش یافته و از 1351 بنگاه در اسفند 1397 به 1262 بنگاه رسیده است. وی تأکید کرد: در سه ماهه اول سال جاری با حمایت از حدود 470 بنگاه، حدود 100 هزار فرصت شغلی تثبیت شده است.

«حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران از اوج تأثیرگذاری تحریم‌ها عبور کرده است، اظهار داشت: آثار تحریم‌ها رو به سرازیری بوده و آمریکایی‌ها هیچ حربه دیگری برای تحریم‌های جدید اقتصادی علیه کشورمان ندارند؛ از این رو به تحریم‌های سیاسی متوسل شد‌ه‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات