اقتصادی >>  اقتصادی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۱۶۶۸۲

منابع مالی گروهک منافقین از کجا تأمین می شود؟

«انجمن خیریه برای پناهندگان» در فرانکفورت، «انجمن تقویت حقوق بشر در ایران» در بن، «مرکز حقوق بشر برای پناهندگان ایرانی» در دوسلدورف، «انجمن حقوق بشر رهاورد برای مهاجرین» در آخن، «سازمان کمک برای حقوق بشر در ایران» در دورتموند و «انجمن برای امید آینده» در برلین تنها تعدادی از انجمن‌های پوششی منافقین در کشوری مثل آلمان را تشکیل می‌دهند.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی/ مسعود شاهی
طی سال‌های گذشته بار‌ها شاهد اقدامات منافقین در راستای منافع آمریکایی‌ها بوده ایم. آمریکایی‌ها نیز در پاسخ به اقدامات منافقین، در کنار کمک‌های مالی فراوان به این گروهک، در برخی مواقع رسانه‌های خود را در جهت بزرگنمایی این گروهک فعال کرده و در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند. برای نمونه امروزه شاهدیم که صدای آمریکا به بلندگوی منافقین تبدیل شده و هزینه تبلیغات برای گروهک منافقین از پول مالیات دهندگان آمریکایی تأمین می‌شود.
فرقه‌ای که دستانش به خون هزاران انسان بی‌گناه آلوده است، توسط دولتی که داعیه حقوق بشری آن گوش فلک را کر می‌کند، تحت حمایت مالی قرار می‌گیرد. روزنامه‌های آمریکایی نیز محتوا‌های حمایتی از این گروهک را منتشر می‌کنند. دلار‌های مالیاتی آمریکایی‌ها در حال حرکت به سمت ارتقای یک گروه تروریستی هستند که حتی از اعضای خود نیز سوء استفاده می‌کند.
با این حال، صدقه‌ای که آمریکا به گروهک منافقین می‌دهد تنها بخش کوچکی از تأمین منابع مالی آن‌ها می‌باشد و منافقین روش‌های مختلف دیگری برای تأمین منابع مالی خود دارند. آن‌ها یگانی به نام یگان مالی- اجتماعی دارند که بزرگترین بخش این گروهک است و با دو هدف تأمین بخشی از هزینه‌های مالی و مشغول‌سازی اعضا و هواداران فعالیت می‌کند.
بخش مالی با بیشترین اعضا و با به کار گرفتن کودکان و خردسالان، در مکان‌های مختلف شهری مثل معابر عمومی، ایستگاه‌های قطار، مراکز خرید و ... مستقیماً از مردم پول گدایی می‌کند و در بخش اجتماعی تلاش می‌شود تا در کشور‌های مختلف اروپایی، انجمن‌های خیریه پوششی ثبت و راه اندازی کنند.
«انجمن خیریه برای پناهندگان» در فرانکفورت، «انجمن تقویت حقوق بشر در ایران» در بن، «مرکز حقوق بشر برای پناهندگان ایرانی» در دوسلدورف، «انجمن حقوق بشر رهاورد برای مهاجرین» در آخن، «سازمان کمک برای حقوق بشر در ایران» در دورتموند و «انجمن برای امید آینده» در برلین تنها تعدادی از انجمن‌های پوششی منافقین در کشوری مثل آلمان را تشکیل می‌دهند. مجله فوکوس چاپ آلمان از قول پلیس جنایی فدرال می‌نویسد: «اطلاعات موثق حاکی از آن است که فرزندان افراد مجاهدین خلق را با قصد قبلی از خانواده‌شان جدا کرده، پنهانی وارد خاک آلمان کرده و به عنوان، ظاهراً بچه‌های یتیم و آواره، در ساختمان‌های مهد کودک وابسته به سازمان آورده شده اند تا به حساب سازمان، کمک‌های مالی دولتی در مقیاس بالا واریز شود». در این میان سران منافقین همواره مدعی کمک‌های مالی، مردمی هستند و به اعضای گروهک این گونه القا می‌کنند که بدون درآمد بخش مالی- اجتماعی، سازمان نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد!
سرکردگان این گروهک معتقدند که اعضای فرقه همواره باید تحت فشار کار باشند، در غیر این‌صورت فرصت‌هایی برای محفل‌زدن‌های چند نفره، فکر کردن و مطالبه حق و حقوق و در کل، مسئله‌سازی برای تشکیلات ایجاد می‌کنند.
تکنیک‌های کلاهبرداری اعضای گروه برای دریافت پول به چند شیوه است: در روش اول افراد محصولاتی مثل گل یا صنایع دستی را به عنوان محصول یک انجمن خیریه با قیمتی بسیار بالاتر به شهروندان می‌فروشند و اینگونه عنوان می‌کنند که عایدی این معامله صرف امور خیریه می‌شود. شکل دوم کار نیز گدایی صرف است، در این مدل نیز با نشان دادن عکس‌های ساختگی از فقر و بدبختی خانواد‌های فقیر، از افراد در خیابان پول دریافت می‌کنند.
در کنار این درآمدها، درآمد اصلی دیگری هم وجود دارد که از راه مزدوری و از بودجه دولت‌های متخاصم با جمهوری اسلامی ایران نظیر آمریکا، عربستان سعودی و برخی دیگر از کشور‌های مرتجع منطقه و دولت‌های غربی تأمین می‌شود.
در مجموع بر اساس اطلاعات موجود، در سال ۲۰۱۷ بخش مالی و اجتماعی منافقین فقط در کشور آلمان ۲ میلیون یورو درآمد داشته است که مبلغ قابل توجهی است و با توجه به اقدامات مشابه منافقین در فرانسه، سوئد، بلژیک، انگلیس، اسپانیا و ... می‌توان حدس زد که درآمد‌های خوبی عاید این گروهک شده است.
جالب اینجاست که این گروهک برای دریافت مبالغ کمک از داخل ایران نیز در تلاش است که بیشتر جنبه نمایشی دارد و به نوعی دنبال وانمود کردن این مطلب است که مردم ایران به آن اعتماد داشته و حامی این گروهک تروریستی هستند! شبکه ماهواره‌ای این گروهک به همراه سایت‌های وابسته‌شان به بهانه‌های مختلف، با ارائه شماره حساب از مردم ایران درخواست کمک می‌کنند که نمونه آن را در حوادث سیل اخیر مشاهده کردیم و منافقین اعلام کردند که قصد دارند کمک‌های مردمی را از داخل ایران جمع‌آوری و به دست سیل زدگان برسانند! و جالب‌تر این که اعلام کردند که هموطنان ایرانی برای این گروهک مبالغ هنگفتی واریز کرده‌اند! در حالی که به دلیل نفرت مردم ایران از این فرقه تروریستی، تقریباً هیچ عایدی از ایران برای این سازمان ارسال نمی‌شود و ادعای گروهک صرفاً یک نمایش تبلیغاتی است که نشان دهند در ایران هوادار دارند.
منافقین هرچند درآمدی از روش‌های ذکر شده دارند، اما نگاهی به درون این فرقه تروریستی، منظره جالبی از فقر و بدبختی مطلق اعضا و غنای غیرقابل تصور سرکردگان را نشان می‌دهد. در حالی که اعضای سازمان در آلبانی از حداقل امکانات رفاهی برخوردار نیستند، ولی سرکرده منافقین (مریم رجوی) در اوج بریز و بپاش زندگی می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات