صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۱۶۷۵۲

اخبار کوتاه سه‌شنبه 5 شهریور

افزایش نقدینگی به رقم 2000 هزار میلیارد تومان بیانگر این است که در یک سال منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری، میزان نقدینگی ۴۴۹ هزار میلیارد تومان رشد کرده است؛ بنابراین نقدینگی طی این مدت، ماهانه ۳۷ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان و روزانه 1 هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان رشد داشته است؛ با این حساب نقدینگی در هر ساعت ۵۱ میلیارد و ۹۶۸ میلیون تومان، در هر دقیقه ۸۶۶ میلیون تومان و در هر ثانیه ۱۴ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان افزایش یافته است.
به گزارش اداره دولتی آمار روسیه، این کشور در ماه ژوئن 2019 (خردادماه) روزانه 10/48 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده است که 6/77 درصد بیش از میزان تولید عربستان در این ماه است. عربستان در ماه ژوئن 2019 روزانه 9/81 میلیون بشکه نفت تولید کرده است. 4/72 میلیون بشکه نفت در روز نیز تولید عراق بوده است. بر اساس این آمار، در مجموع اعضای اوپک در این ماه 29/83 میلیون بشکه نفت تولید کرده‌اند.
بر اساس اطلاعات آخرین عملیات مطالعات اکتشافی و لرزه‌نگاری در حوزه اکتشافی دزفول شمالی واقع در میدان‌های منصوری، چشمه‌خوش، مارون در حوزه‌های غرب و شرق و شرق سوسنگرد، گزارش‌ها حاکی از اکتشاف ذخایر جدید نفتی است. بر این اساس، این ذخایر در سازند ایلام و گورپی کشف شده‌اند حجم ذخایر و نوع نفت نیز در بررسی‌های بعدی از سوی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران منتشر خواهد شد.
«احمد توکلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در توئیتی نوشت: «با وجود اتهامات سنگین دو ‎نماینده بازداشت شده، حمایت ضمنی هیئت نظارت ‎مجلس بر رفتار نمایندگان از ‎محمد عزیزی و ‎فریدون احمدی تعجب‌برانگیز است. از نایب‌رئیس این هیئت کتباً و رسماً خواستم به مردم توضیح دهد چرا تخلفات آن‌ دو را خلاف وظایف نمایندگی ندانسته است؟»
«فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه دولت برای بخش مسکن تدابیری اندیشیده است که عرضه مسکن زیاد شود، گفت: «بخشی از این تدبیر مولدسازی دارایی‌های دولت است که بخشی از املاک و اموال مازاد دولت برای عرضه مسکن ارزان واگذار می‌شود که در آینده نزدیک این مسئله از سوی وزیر راه و شهرسازی اعلام می‌شود.»
در حساب توئیتری منتسب به فرمانده نیروی قدس سپاه به نقل از سردار سلیمانی آمده است: «قطعاً این عملیات‌ دیوانه‌وار، آخرین دست و پا زدن‌های رژیم صهیونیستی خواهد بود.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات