اقتصادی >>  اقتصاد مقاومتی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۶۷۸۰

نهایی شدن توافق تجاری ایران و هند تا پایان ۲۰۱۹

خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک گزارش داد که ایران در تلاش است با انجام موافقت نامه تجاری ترجیحی با هند تا پایان سال ۲۰۱۹ اقدام به تهاتر تجاری در زمینه محصولات کشاورزی و محصولات دارویی کند. علی چگینی سفیر ایران در هند اعلام کرده است که این دو کشور چهار دوره مذاکره در این زمینه انجام داده‌اند و دور بعدی هم قرار است ماه آینده انجام شود. وی در جلسه‌ای با تجار هندی اعلام کرده است که ما می‌توانیم تجارت تهاتری را با هند به نحوی که محصولات کشاورزی مقابل محصولات کشاورزی و محصولات دارویی مقابل محصولات دارویی باشد، انجام دهیم. بر اساس اظهارات وی، روابط تجاری دو کشور در حالی در سال ۲۰۱۸ به ۱۷.۵ میلیارد دلار رسیده که این رقم در سال ۲۰۱۷، تنها ۱۳.۵ میلیارد دلار بوده و هم اینک چشم انداز توسعه این روابط در دو گام به ۳۰ و سپس ۵۰ میلیارد دلار در سال ترسیم شده است.
این گزارش مدل توسعه تبادلات تجاری ایران و هند را بر مبنای روپیه بیان کرده و توضیح داده است که درسال ۲۰۱۸ دو کشور پذیرفته‌اند که به دلیل تحریم‌های دوباره آمریکا علیه واردات نفت ایران و همچنین تاثیر آن بر شبکه سوئیفت بانکی مبادلات خود را با روپیه انجام دهند.
به گزارش تسنیم به نقل از فایننشال اکسپرس، علی چگینی همچنین از افتتاح یک شعبه از بانک پاسارگاد در هند برای تقویت تجارت بین دو کشور خبر داده و گفته است: بانک پاسارگاد تمام مجوز‌های لازم برای عملیات‌های بانکی را از رزرو بانک هند گرفته است و طی دو تا سه ماه آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات