صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۱۶۸۹۴

گزارش روز/ کاربرد وارونه

«منافع ملی» کلیدواژه با اهمیت و دقیقی است که متأسفانه در روزهای اخیر برخی از جریان‌ها و افراد در تلاش هستند از آن در مسیری استفاده‌کننده[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی

یادداشت: «منافع ملی» کلیدواژه با اهمیت و دقیقی است که متأسفانه در روزهای اخیر برخی از جریان‌ها و افراد در تلاش هستند از آن در مسیری استفاده‌کننده که نتیجه و خروجی‌اش علیه منافع ملی و مصالح ملت ایران خواهد بود! «محمد هاشمی» در مصاحبه با روزنامه «آرمان» می‌گوید: «من معتقدم منافع ملی بر هر چیزی ارجحیت دارد. یعنی اگر منافع ملی ایجاب کند رئیس‌جمهور حتماً باید به دیدار رئیس‌جمهور آمریکا برود و از منافع ملت ایران محافظت کند. اگر تأمین منفعت مردم ایران در دیدار حسن روحانی و دونالد ترامپ باشد، حتماً باید این اتفاق بیفتد»، «مصطفی کواکبیان» در این باره می‌گوید: «اگر شرایط فراهم شود انجام ملاقات آقای روحانی با ترامپ با اذن رهبری در راستای منافع ملی بوده و بلامانع خواهد بود.» موضوعی که سخنگوی دولت نیز روز گذشته با ادبیات دیگری بر آن تأکید کرده و گفته است رئیس‌جمهور در راستای تأمین منافع ملی از هیچ دیداری دریغ نمی‌کند. موضوعی که احتمالاً با عبارتی متفاوت از زبان افراد دیگری نیز تکرار خواهد شد.
این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که تجربه تاریخی ملت ایران نشان داده هرگونه مذاکره با رهبران کاخ سفید سم مهلک و ورود به توافقی که یک طرف آن ایالات متحده آمریکا باشد خسارت محض و تهدیدکننده منافع ملی ماست! واقعیت این است که دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا نه منافع ملی ایران، بلکه منافع انتخاباتی دونالد ترامپ را تأمین خواهد کرد.
تجربه تاریخی ملت ایران به وضوح نشان می‌دهد، تنها راهی که می‌تواند از منافع ملی ایرانیان صیانت و مسیر توسعه و آبادانی را در مقابل ملت ایران قرار دهد ایستادگی و مقاومت است، چنانکه در ماه‌های اخیر و با آغاز گام‌های کشورمان برای کاهش تعهدات هسته‌ای و پیگیری سیاست «تعهد در برابر تعهد»، شاهد آن هستیم که معادلات در حال تغییر است و اروپایی‌ها به تکاپو افتاده‌اند تا مانع از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان شده و زمینه را برای تأمین منافع جمهوری اسلامی ایران فراهم کنند، مسئله‌ای که با برداشتن قاطع و محکم گام سوم از سوی تهران در روزهای آینده آثار و نتایج آن بیش از پیش ‌نمایان خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات