صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۶۹۴۰

پایان نمایش پاریس

دولت آمریکا، درست در زمانی این کار را انجام داد که دولت فرانسه در حال فریبکاری در مذاکرات با ایران بود و سراب برداشتن محدود تحریم های نفتی را نشان می داد

 

 

ماکرون ترامپ

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعلام کرد. بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری، شرکت‌های کشتی‌رانی و نفتی و تعدادی نفتکش، به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه شده‌اند.

دولت آمریکا، درست در زمانی این کار را انجام داد که دولت فرانسه در حال فریبکاری در مذاکرات با ایران بود و سراب برداشتن محدود تحریم های نفتی را نشان می داد.

این، آخر تئاتر چند هفته ای فرانسوی هاست که با آمد و شد چند باره تیم ظریف و عراقچی به پاریس همراه بود و حتی به وسوسه ملاقات روحانی با ترامپ هم آلوده شد.

رفتار آمریکا مبتنی بر میزان جدیت و اقتدار و یا انفعالی است که از طرف ما می بیند. وقتی بی گدار به آب می زنید و برای ملاقات با ترامپ اعلام آمادگی می کنید، نه پیام مفاهمه و معامله بلکه پیام ضعف به او مخابره می کنید. بنابراین، چرا مهاجم تر و طلبکار تر نشود؟

اما وقتی پهپاد متجاوز او را مورد هدف قرار می دهید و سرنگون می کنید، چون جدی و قاطع هستید و او  اراده قاطع شما برای زدن ضربات بیشتر را در می یابد، جا می زند و تازه تشکر هم می کند که آن یکی هواپیمای سرنشین دارش را نزده اید!

آمریکا چون در حوزه تحریم ها احساس می کند بنا نیست هیچ هزینه ای را پرداخت کند و دولت آقای روحانی را پابست بی قید و شرط برجام می یابد، بر حجم فشارها می افزاید.

اقدام متقابل برجامی و فرا برجامی (توقف همه تعهدات برجامی بدون اعلام خروج از آن و تدارک مضیقه های متقابل در مقابل ترانزیت نفت)، تنها زبانی است که حریف می فهمد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات