اقتصادی >>  اقتصاد مقاومتی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۱۷۲۰۴

رشد ۱۳ درصدی ارزش صادرات به عراق در ۵ ماهه امسال

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق از رشد صادرات طی 5 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین به دلیل ازدحام جمعیت و ترافیک جاده‌ای صادرات به این کشور متوقف شود.
رشد 13 درصدی ارزش صادرات به عراق در 5 ماهه امسال

سید حمید حسینی با اشاره به رشد صادرات به عراق، گفت: آمار صادرات ایران در 5 ماهه به کشور عراق مثبت بوده است بطوریکه این آمار حکایت از رشد 13 درصدی صادرات از نظر ارزشی و 66 درصدی از نظر وزنی را داشته است. 

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق اظهار داشت: سال گذشته در این مدت 6 میلیون تن و در سال جاری حجم صادرات ایران به عراق 10 میلیون تن بوده است. 

وی بیان داشت: ارزش صادرات ایران به عراق طی 5 ماهه سال گذشته 3 میلیارد و 439 میلیون دلار و در سال جاری طی این مدت 3 میلیارد و 907 میلیون دلار بوده است.

حسینی بیان داشت: تعطیلات عید فطر، عید قربان و دهه شهات سالار و سرور شهیدان بر روند صادرات تاثیر داشته و مقداری صادرات به عراق طی این مدت کم شده است. 

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق اظهار داشت: ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبال زائران برای سفر به کربلا و با توجه به ازدحام در جاده‌ها و بوجود آمدن ترافیک شدید در این ایام صادرات ایران طی این ایام به عراق متوقف شود. 

وی افزود: در صورتی که برخی از مرزها از جمله مرز سومار بطور موقت بازگشایی شود می‌توان امید داشت که روند صادرات به کشور عراق در ایام اربعین متوقف نشود. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات