اقتصادی >>  اقتصادی >> نبض اقتصاد
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۷۰۹۶

نرخ رسمی بلیت پرواز‌های ایام اربعین اعلام شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه نرخ بلیت پرواز‌های اربعین امسال نسبت به سال گذشته افزایش نیافت، گفت: در مسیر تهران ـ نجف ـ تهران و تهران ـ بغداد ـ تهران قیمت بلیت ۲.۲ میلیون تومان است.
مقصود اسعدی سامانی اظهار داشت: نرخ بلیت پرواز‌های خارجی آزاد است، اما با توجه با استقبال زائران اباعبدالله (ع) از سفر به عتبات در ایام اربعین در راستای جلوگیری از سوءاستفاده برخی عوامل توزیع، شرکت‌های هواپیمایی تصمیم گرفتند امسال نیز نرخ ثابت برای پرواز‌های اربعین داشته باشند.
وی ادامه داد: این نرخ‌ها از بیستم مهرماه تا ۳۰ مهرماه در مسیر‌های نجف و بغداد عرضه می‌شود تا زائران بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در این راستا نرخ بلیت پرواز‌های تهران ـ نجف ـ تهران و تهران ـ بغداد ـ تهران ۲.۲ میلیون تومان و نرخ بلیت مشهد ـ نجف ـ مشهد و مشهد ـ بغداد ـ مشهد ۲.۸ میلیون تومان تعیین شده است.
اسعدی سامانی خاطرنشان کرد: نرخ بلیت سایر شهرستان‌ها هم در مسیر‌های نجف و بغداد مشابه نرخ تهران به نجف و بغداد است.
وی افزود: ۱۱ شرکت هواپیمایی امسال در جابجایی زائران اربعین همکاری می‌کنند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد: نرخ بلیت‌های یکطرفه در مسیر‌های تهران ـ نجف یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و در مسیر مشهد ـ نجف یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است.
به گفته اسعدی سامانی، کلاس‌های تجاری این پرواز‌ها مشمول نرخ‌گذاری نیست و نرخ آزاد دارد.
وی اضافه کرد: نرخ بلیط کودکان زیر ۱۲ سال ۷۵ درصد نرخ بلیط بزرگسالان است.
گفتنی است اقدام شرکت‌های هواپیمایی در افزایش ندادن قیمت بلیت پرواز‌ها در ایام اربعین، خبر خوبی برای زوار محسوب می‌شود، اما باید توجه داشت که دلالان همواره در صدد بهره‌برداری از تقاضای بالای ایام اربعین هستند، لذا از هم اکنون باید تدابیر لازم برای جلوگیری از این سوءاستفاده‌ها اندیشیده شود.
سال گذشته نیز با وجودی که اعلام شد حداکثر قیمت پرواز از تهران-نجف-تهران در ایام اربعین نهایتا باید دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد، برخی دفاتر و سایت‌های اینترنتی بدون توجه به دستورالعمل سازمان هواپیمایی، اقدام به گرانفروشی بلیت پرواز‌های این بازه زمانی کردند به طوری که با مراجعه به یک سایت فروش اینترنتی، قیمت نجومی بیش از ۲.۲ میلیونی برای پرواز یکطرفه نجف به تهران هم مشاهده میشد.
جالب اینکه برخی از این سایت‌ها دارای نماد اعتماد الکترونیکی وزارت صنعت نیز بودند. این مسئله نشانگر عدم نظارت و دقت کافی متولیان تجارت الکترونیکی در کشور بود که نباید امسال تکرار شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات