صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۷۳۲۹

اخبار کوتاه سه‌شنبه 9 مهر

«هیلاری کلینتون» ترامپ را گردباد فساد خواند تا در آستانه استیضاح وی ضربه‌ای به او زده باشد؛ اما یکی از کاربران زیر توئیت وی نوشت: «تو نیز آتشفشان فساد هستی!» هیلاری همزمان با بالا گرفتن دعوا بر سر مکالمه تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین و درخواست از «زلینسکی» برای رو کردن فساد مالی «جو بایدن» و پسرش و داستان استیضاح ترامپ و نیز تلاش برای فروش کتاب جدیدش به نام «زنان با دل و جرئت»؛ این توئیت را منتشر کرد تا هم کمی انتقام هم‌حزبی‌هایش را گرفته باشد و هم با جلب توجه، فروش کتابش را افزایش دهد.
گروهک منافقین با برگزاری نمایش رسانه‌ای، مدعی مشارکت ایران در حمله به آرامکوی عربستان شد. گروهک منافقین که پس از اخراج جان بولتون از کاخ سفید بزرگ‌ترین حامی خود را در هیئت حاکمه ایالات متحده آمریکا از دست داده، با طراحی نمایش رسانه‌ای اخیر به دنبال جلب نظر افراطیون دولتی در آمریکا و دریافت صدقه از سعودی‌هاست‌. گفتنی است، تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی در اقدامی تعجب‌برانگیز، نمایش رسانه‌ای این گروهک تروریستی را به صورت مستقیم پخش کرد.
«علی ربیعی» سخنگوی دولت گفت: برخی سران کشورها پیغام‌هایی از طرف سعودی‌ها به آقای روحانی ارائه کرده‌اند؛ ولی ایران باید نشانه‌هایی از این موضوع را ببیند. عربستان اگر واقعاً به دنبال تغییر رفتار باشد، ایران از آن استقبال می‌کند. سخنگوی دولت افزود: پیام‌هایی از سوی عربستان به ما رسیده است؛ اما ما باید پیام علنی آن را بدانیم و یکی از پیام‌های آن می‌تواند پایان حمله به یمن باشد. بخشی از طرح «صلح هرمز» نیز کار با همسایگانی، نظیر عربستان است.
نشریه «فارین پالیسی» نوشت: «ارتش آمریکا ایران را یک قدرت درجه دو می‌پندارد؛ اما گزینه‌های واشنگتن در برابر تهران به شدت محدود است و نیروی دریایی آمریکا همچنان چشمان خود را به روی این واقعیت بسته که ناوهای آن به خاطر تخریب، آسیب یا زمین‌گیر شدن از تکمیل مأموریت‌های خود، در معرض شکست در میدان نبرد با ایران هستند.»
«حمید رزق» از مدیران رسانه‌ای یمن فاش کرد، پس از انتشار تصاویر شکست سنگین نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب عربستان و اسارت صدها شبه‌نظامی، ریاض از طریق متحدان غربی خود خواستار توقف پخش این تصاویر شده است.
خبرنگار نشریه آمریکایی «نیویورکر» با استناد به منابع آگاه مدعی شد، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست اخیر سازمان ملل تلاش کرد با رئیس‌جمهور ایران تماس تلفنی برقرار کند؛ اما روحانی تماسش را پاسخ نداده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات