اقتصادی >>  بازار سرمایه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۷۳۶۵

۲۲ میلیون تومان؛ میانگین تعرفه هر پرواز عبوری از فضای کشور

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در مسیر فضای ما برای هر پرواز عبوری هزینه عبور به طور متوسط حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار برآورد می‌شود و این رقم ۲ تا ۳ برابر رقم عبور از فضای کشور‌های همسایه است.
تعرفه پرواز عبوری از فضای کشور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار/تعرفه ایران ۳ برابر کشورهای همسایه ‌

سیاوش امیرمکری با بیان اینکه تعرفه پرواز‌های عبوری از فضای کشورمان گران‌تر از دیگر کشور‌های همسایه است، بیان کرد: آنچه که مصوبه هیأت وزیران در فرمول محاسبه عوارض عبوری از فضای کشورمان است، مسافت طی شده و وزن هواپیما است که در عددی به دلار ضرب می‌شود.


مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: بنابراین هر چه مسافتی که هواپیما طی می‌کند طولانی‌تر باشد، یا هواپیما پهن‌پیکر‌تر باشد، در این فرمول که قرار گیرد هزینه آن محاسبه می‌شود.

وی افزود: به طور متوسط در مسیر فضای ما برای هر پرواز هزینه عبور حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار برآورد می‌شود یعنی اگر هواپیمایی از فضای کشور ما عبور کند بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار باید به ما بپردازند.

امیرمکری افزود: این رقم ۲ تا ۳ برابر رقم عبور از فضای کشور‌های همسایه است، کشور‌های دیگر عموما عدد ثابتی دریافت می‌کنند و سعی می‌کنند پرواز‌های عبوری را به سمت خودشان جذب کنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در اصلاحیه آئین نامه اجرایی ماده ۶۳ قانون وصول برخی درآمد‌های دولت این فرمول یا روش محاسبه را به گونه‌ای تنظیم می‌کنیم تا جذابیت عبور از فضای کشور را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: البته در سال‌های قبل طی یک مرحله اعلام کرده‌ایم که برای پرواز‌های بالای ۱۵۰ تن تخفیفاتی را قائل می‌شویم که این به جذب پرواز‌های فضای کشور کمک کرد، اما در شرایط فعلی باید تلاش کنیم که فرمولی مدنظر قرار دهیم که پرواز‌های عبوری بیشتری را جذب کنیم؛ بنابراین گزارش امیرمکری پیش از این به فارس گفته بود: چند روز پس از ساقط شدن پهپاد جاسوسی آمریکا، میزان پرواز‌های عبوری از فضای کشور کاهش یافت و از رقم روزانه حدود ۸۴۰ پرواز، به حدود ۸۰۰ پرواز کاهش یافت، اما یک هفته بعد میزان پرواز‌های عبوری از فضای کشور مجددا افزایش یافت، شرکت‌های هواپیمایی متوجه شدند که آسمان ایران کماکان امن است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات