صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۷۶۳۱

حرف روز/ عزت سپاه

خاک را بر آفتاب پاشیدن از دیوانگی است؛ از ابتدای طلوع سپاه پاسداران جریان‌های ضد انقلاب و استکباری که از شعاع انوار و درخشندگی سپاه در نشان دادن جریان حق و باطل و سرکوب آنها در هراس بودند[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی

یادداشت: خاک را بر آفتاب پاشیدن از دیوانگی است؛ از ابتدای طلوع سپاه پاسداران جریان‌های ضد انقلاب و استکباری که از شعاع انوار و درخشندگی سپاه در نشان دادن جریان حق و باطل و سرکوب آنها در هراس بودند، به توطئه‌های گوناگون برای مقابله با آن روی آوردند. این توطئه‌ها سبب شکست، انفعال و عقب‌گرد سپاه نشد؛ بلکه به تعبیر فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) امروز سپاه بحمدالله هم در داخل، هم در خارج از کشور دارای عزت است و اتفاقاً دشمنان هم به این عزت کمک کرده‌اند.
تاریخ پرافتخار سپاه نشان داده است، در مقابل توطئه‌های دشمنان همواره یک منهج قرآنی مشتمل بر موارد ذیل داشته است:
1ـ‌ توکل به خداوند: مهم‌ترین ویژگی سپاه پاسداران این بوده است که توکل او از تجهیزاتش بیشتر بوده و در شرایطی که با دستان خالی به میدان آمده، توانسته است پیروزی‌های سرنوشت‌سازی را برای انقلاب کسب کند.
2ـ انتصاب پیروزی به خداوند: موفقیت‌های سپاه در عرصه‌های دشوار همواره به نام خدا مزین شده است؛ «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، «مهران را هم خدا آزاد کرد»؛ در زمانی که همه می‌کوشند در کنار اقدامات خود نام خود را جاودانه کنند، سپاه می‌کوشد با نگاه توحیدی در همه عرصه‌های اقتصادی، امنیتی، نظامی و فرهنگی وارد شود.
3ـ دشمن‌شناسی: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سپاه «بصیرت» و «دشمن‌شناسی» آن است؛ زیرا به فرموده امام خامنه‌ای، بصیرت قطب‌نمای حرکت صحیح در اوضاع اجتماعی پیچیده امروز است و به همین دلیل است که سپاه پاسداران در طول 40 سال گذشته هیچ‌گاه درباره شناخت دشمنان انقلاب به خطا نرفته و در این شرایط نیز همین‌گونه است.
4ـ روزآمدی در عرصه تجهیزات نظامی: یکی از ارکان قدرت نظامی و رزم نیروهای نظامی تجهیزات آفندی و پدافندی است و سابقه سپاه پاسداران نیز نشان داده است، اگرچه در ابتدا ورود به دفاع با ساده‌ترین و کمترین سلاح می‌جنگید، اکنون همین اقتدار نظامی را برای بازدارندگی به کار گرفته است. رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با دانش‌آموختگان تأکید کردند: «سپاه روزبه‌روز باید آمادگی‌های خودش را بیشتر کند. باید کاری کنید که دشمن از هیبت مردان جوان مؤمن فداکار پرانگیزه احساس بیم بکند؛ و خودِ این مهم‌ترین بخشِ بازدارنده است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات