صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۷۸۸۹

چین: آمریکا از روادید خود به عنوان سلاح استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه گفت که آمریکا از صدور روادید برای ورود به این کشور به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند.
چین: آمریکا از روادید خود به عنوان سلاح استفاده می‌کند
 «هو چونینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه گفت که آمریکا در حال استفاده از روادید خود به عنوان یک سلاح است.
وی افزود: «یک هیأت چینی که می‌خواست در کنگره بین‌المللی فضانوردی که در واشنگتن برگزار می‌شود شرکت کنند به دلیل عدم صدور روادید نتوانستند در این رویداد حضور پیدا کنند.»
چین یکی از مهمترین شرکت کنندگان در این کنگره بوده و هر ساله نمایندگانی را به نشست‌های آن اعزام می‌کرده است. همچنین چین سال ۲۰۱۳ میزبان این کنگره بوده و سال پیش نیز این رویداد در آلمان برگزار شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: «چین در ماه جولای درخواست روادید کرد و در تاریخ ۱۲ اکتبر نمایندگان کمیته ملی فضانوردی چین برای انجام مصاحبه اخذ روادید به سفارت آمریکا رفتند اما رئیس هیأت چینی هنوز نتوانسته رواید آمریکا را اخذ کند این در حالی است که کنگره شروع به کار کرده است.»
در سال‌های اخیر، روابط میان چین و آمریکا در خصوص طیفی از موضوعات از جمله تعیین تعرفه ۳۰۰ میلیارد دلاری کالاهای چینی و مداخله واشنگتن در امور داخلی «ویتنام» و «هنگ‌ کنگ» رو به تیرگی رفته است.
اخیراً نیز، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز در حمایت از عوامل ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ لایحه‌ای را تصویب کرده‌اند که همین امر خشم پکن را به همراه داشته است .
وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام آمریکا تأکید کرد که واشنگتن در تلاش است در راستای «اهداف شوم خود»، رونق و ثبات هنگ کنگ را از بین ببرد و توسعه و پیشرفت چین را مهار کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات