فرهنگی >>  فرهنگی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۷۹۹۶

ایران اسلامی در سوگ شمس‌الشموس+ تصاویر

مردم ایران اسلامی امروز سوگوار شهادت امام رئوف(ع) هستند و مشهدالرضا یکپارچه در غم جانسوز شهادت شمس‌الشموس سیاه‌پوش و عزادار است.
ایران اسلامی در سوگ شمس‌الشموس / مشهدالرضا غرق در عزا و ماتم شد / دلدادگی زائران در‌ حرم غریب‌الغربا ‌+ تصاویر

عزاداران و سوگواران رضوی از اقصی نقاط کشور و جهان خود را به دارالعُشاق مشهد، حریم ملکوتی امام رضا(ع) رسانده اند تا در روز شهادت امام رئوف(ع) به اقامه عزا بپردازند.

حرم رضوی از صبح امروز پیوسته شاهد حضور دسته‎های عزادار بوده که از میدان‏‌های اطراف حرم به‌سمت بارگاه منور رضوی به حرکت درآمده‌اند تا در صحن و سرای امام مهربانی‎ها عزاداری کنند.

زائران پیاده نیز ‌زینت‌بخش مجالس روضه امام رضا(ع) هستند و ‌در گوشه‎گوشه حرم مشغول عزاداری و سینه‌زنی‌اند؛ ‌همه زائران به حرم غریب الغربا آمده‎اند تا به مولای خود عرض ارادت و دلدادگی کرده و کنار مضجع شریفش آرام بگیرند.

حرم ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) امروز میزبان زائران دلسوخته‌ای است که رنج سفر را از راه‌‏های دور و نزدیک بر خویش هموار کرده‌ تا با تشرف به این صحن و سرای ملائک‌نشین، شهادت امام رضا(ع) را به ساحت آسمانی امام زمان(عج) تسلیت گویند و در طواف ضریح امام رضا(ع)، ایشان را محضر خالق هستی واسطه شفاعت و فیض قرار دهند.

در حال حاضر ‌عزاداری در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیر‌زنی و با حضور پرشور زائران و مجاوران در بارگاه قدسی امام رضا(ع) آغاز شده ‌و مدیحه‌سرایان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به روضه‌خوانی می‌پردازند.‌

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات