صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۱۸۰۲۵

از رشد مسئله جهاد تا سه ضلعی ایران

1ـ نشانه‌های فروپاشی ائتلاف اعراب و رژیم صهیونیستی

نشریه «فارین پالیسی» با اذعان به اینکه «ایران در جنگ بر سر آینده خاورمیانه پیروز شده است»، نوشت: اکنون نشانه‌های جدی متلاشی شدن ائتلاف کشورهای عربی و اسرائیل که دولت ترامپ علیه ایران بسیج کرده بود، آشکار شده است. این نشریه با بیان اینکه «اهمیت تاریخی تحولات خاورمیانه در مصاحبه اخیر سردار قاسم سلیمانی نمایان شد»، افزود: سردار سلیمانی در این مصاحبه چشم‌انداز منطقه‌ای منتهی به جنگ حزب‌الله و اسرائیل[رژیم صهیونیستی] در سال ۲۰۰۶ را تشریح کرد. به گفته سردار سلیمانی، هدف اسرائیل «خلاصی از حزب‌الله برای همیشه» بود. این رسانه آمریکایی اذعان کرد: در یک‌ و نیم دهه گذشته، واشنگتن و متحدانش در همه جنگ‌هایی که علیه اردوگاه تحت رهبری ایران به راه انداخته‌اند، ناموفق بوده‌اند. حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ اسرائیل را به بن‌بستی خونین کشاند. نفوذ ایران در عراق تثبیت شده است و ایران و متحدانش در سوریه پیروز شده‌اند. این در حالی است که کارزار «فشار حداکثری» دولت ترامپ نتوانسته است ایران را به زانو درآورد.

2ـ سه‌ ضلعی ایران برای مهار دشمنان

اندیشکده صهیونیستی «ممری» (MEMRI) با انتشار یادداشتی تحلیلی، از گسترش نفوذ ایران در منطقه ابراز نگرانی کرد و مدعی شد: گفتمان «محور مقاومت» در واقع پوششی برای پیش‌برد «دکترین تشیع» است که ایران ترویج می‌کند. این اندیشکده اضافه کرد: در واقع، این سپاه پاسداران است که مأموریت‌ها و سلسله اولویت‌های مقاومت را تعیین می‌کند. با تقسیم وظایفی که از جانب ایران صورت گرفته، هم‌اکنون حشدالشعبی در عراق مأمور ایجاد مزاحمت برای آمریکا، حزب‌الله لبنان مأمور نابودسازی اسرائیل و انصارالله یمن مأمور مقابله با عربستان سعودی است که هر سه از دشمنان اصلی ایران محسوب می‌شوند. گفتنی است، دکترین سیاست خارجی ایران بر اساس قانون اساسی، مبتنی بر حمایت از ملت‌های مستضعف در برابر قدرت‌های استعماری و مستکبر است. گویا اندیشکده صهیونیستی درصدد القای این معناست که ایران از گروه‌های مقاومت برای تأمین منافع خود بهره می‌برد که البته ادعایی خصمانه و غیر واقعی است.

3ـ اعضای فهرست امید بدترین کار سیاسی را انجام دادند

«محمدرضا خباز» در انتقاد از فهرست اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته مجلس گفت: متأسفانه در انتخابات سال ۹۴ مجلس، عده‌ای با فهرست اصلاح‌طلبان وارد مجلس شدند، اما بدترین کار سیاسی را انجام دادند؛ یعنی با رسیدن به خواسته‌شان به وعده‌های گذشته خود بی‌اعتنایی کردند. به عقیده من این افراد کاملاً متوجه هستند، در صورتی که نام آنها در فهرست تهران قرار نمی‌گرفت، شاید کسبه محله‌شان هم به آنها رأی نمی‌داد، لذا نباید پس از انتخاب شدن طوری رفتار کنند که گویی هیچ خدمتی به آنها نشده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: این افراد با تأیید رئیس دولت اصلاحات به مجلس راه پیدا کردند، متأسفانه از روز اول حساب و خرج خود را جدا کردند که این کار پسندیده‌ای نیست، چون ممکن است این‌گونه رفتار‌ها شایع شود که در این صورت به هیچ چیزی نمی‌توان اعتماد کرد.

4ـ برخی کشور‌های منطقه پول دارند، اما حقیرند

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله جهاد با حرکت انقلاب اسلامی رشد پیدا کرد، افزود: در منطقه کشور‌هایی هستند که پول و امکانات زیادی دارند، اما حقیر هستند و با یک تلفن نظر خود را عوض می‌کنند، زیرا مجاهدت ندارند. وی گفت: طی چند دهه اخیر، غربی‌ها تلاش می‌کنند حرکت مجاهدانه را با حرکات کور و وحشیانه تروریست‌ها یکی بدانند. یکی از خیانت‌های تروریست‌ها به عالم اسلام این بود که چهره غلطی را به نمایش گذاشتند. لاریجانی تأکید کرد: مجاهدان جان خود را می‌دهند که راحتِ خلق به وجود آید، اما تروریست‌ها به دنبال وحشت خلق هستند. حزب‌الله جان خود را می‌دهد تا مسلمانان در آرامش باشند، اما داعش و امثال آن به دنبال وحشت‌آفرینی‌ هستند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات