صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۱۸۰۲۶

اخبار کوتاه چهارشنبه 8 آبان

«حسن نوروزی» سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس درباره درخواست نمایندگان مجلس برای تغییر رئیس بنیاد شهید گفت: طی جلسه اخیر اعضای فراکسیون ایثارگران و آزادگان مجلس با ریاست مجلس پیشنهاد تغییر رئیس بنیاد داده شد. وی افزود: با توجه به مشکلات فراوان ایثارگران و کسالت حجت‌الاسلام شهیدی، بهتر است ریاست بنیاد به فردی جوان سپرده شود. در حال حاضر، افراد زیادی با ظرفیت مدیریت بنیاد و دفاع از اهداف خانواده ایثارگران و شهدا در کشور وجود دارند که می‌توان از آنها استفاده کرد.

«صادق النابلسی» استاد علوم سیاسی دانشگاه لبنان درباره استعفای «سعد حریری» نخست‌وزیر این کشور گفت: حریری به شدت تحت فشار قدرت‌های خارجی و دقیقاً از سوی امارات متحده و عربستان قرار داشت تا شرایط در صحنه لبنان بحرانی‌تر شده، زمینه فروپاشی ساختار حاکمیت فراهم شده و بر رئیس‌جمهور برای استعفا فشار وارد شود. وی افزود: اگر بخواهیم به این مسئله کمی عمیق‌تر بنگریم، باید بگویم سعد حریری خود بخشی از توطئه علیه لبنان است، توطئه‌ای که نقطه هدف آن خلع سلاح حزب‌الله است.

روز گذشته (۲۹ اکتبر هفت آبان) مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی نمادین به قطعنامه‌ای رأی داد که طبق آن کشتار ارامنه به دست دولت عثمانی را به ‌عنوان نسل‌کشی به رسمیت می‌شناسد. مجلس نمایندگان با اکثریت دموکرات‌ها، با ۳۰۵ رأی موافق در مقابل ۳ رأی مخالف این قطعنامه را تصویب کرد. گفتنی است، در ۳۵ سال اخیر این نخستین بار است که چنین قطعنامه‌ای تصویب می‌شود؛ البته پیش از آن در سال ۱۹۸۴ مجلس نمایندگان به قطعنامه مشابهی رأی داده بود.

پایگاه آمریکایی «هیل» نوشت: متأسفانه شاهد افول سریع «قدرت نرم» ایالات‌متحده هستیم؛ چیزی که تا کنون بخش اعظم قدرت و سرمایه ملی ما برای پیشبرد منافع‌مان بوده است. تنها ظرف یک هفته اخیر روسیه، ترکیه و ایران به دستاوردهای چشمگیری نائل شده‌اند که به‌ صورت مستقیم ناشی از سیاست‌های فاجعه‌بار کاخ‌سفید است.

«رافائل گروسی» مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: درباره ایران بی‌طرفانه عمل خواهم کرد. گفتنی است، رافائل گروسی، دیپلمات آرژانتینی دیروز از سوی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان مدیرکل آژانس و جانشین «یوکیا آمانو» انتخاب شد.

در پی برگزاری کنسرت «محمدرضا گلزار» در آمریکا، گروه‌های سلطنت‌طلب به ویژه فرشگردی‌ها، به دلیل حمایت‌های وی از شهدا، به ویژه شهدای مدافع حرم، برای برپایی تجمع اعتراضی در مقابل محل برگزاری این کنسرت فراخوان دادند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات