صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۱۸۰۷۸

اخبار کوتاه شنبه 11 آبان

«برایان هوک» نماینده ویژه دولت آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «العربیه» در عربستان گفت: «علاوه بر تحریم‌هایی که اعمال کرده‌ایم و درباره آنها صحبت کردیم، ما تعداد تجهیزات‌مان در دولت آمریکا برای اجرای تحریم‌ها و ردیابی موارد گریز از تحریم‌ها را افزایش داده‌ایم.» وی همچنین درباره اینستکس گفت: «با کشورهای اروپایی بر سر اینکه مبادلات از کانال اینستکس نباید مشمول کالاهای تحت تحریم آمریکا شود، به تفاهم دست یافته و در هیچ مقطعی، از طریق این کانال فعالیتی که مشمول تحریم‌های آمریکاست، انجام نخواهد شد.»

روزنامه «العرب» نزدیک به عربستان سعودی نوشت: «تحلیلگران بر این عقیده‌اند که مقتدی صدر تلاش می‌کند بار دیگر خود را به عنوان راه حل مشکلی مطرح کند که به عقیده تظاهرکنندگان، خود او، بخشی از این مشکل است! آنها احتمال می‌دهند صدر قصد دارد زمام رهبری معترضان را بر عهده بگیرد تا در نهایت بتواند با قربانی کردن عبدالمهدی، جانشین وی شود. در همین راستا، مقتدی صدر از رهبر شبه نظامیان بدر خواست تا برای اجرای رأی‌گیری در شورای نمایندگان، در مورد برکناری نخست‌وزیر با او همراهی کند.»

منابع عراقی اعلام کرده‌اند: عناصر داعش پس از هلاکت ابوبکر البغدادی، سرکرده خود به دنبال عملیات تروریستی در بغداد برای گرفتن انتقام سرکرده خود هستند. این منابع همچنین افزودند: داعشی‌ها با هدف بحرانی کردن اوضاع عراق و سوء‌استفاده از تظاهرات، درصددند شماری از تروریست‌های انتحاری خود را به جمع تظاهرات‌کنندگان وارد کنند.

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی نوشته است: سیاست اعمال مجازات علیه دیگر کشور‌ها از سوی آمریکا، موجب شده است نه تنها مخالفان، بلکه بسیاری از کشور‌ها از جمله متحدان آمریکا به دنبال کنار گذاشتن دلار آمریکا از مبادلات تجاری و بین‌المللی خود باشند. متحدان و مخالفان آمریکا تلاش می‌کنند با جایگزینی سیستم‌هایی که به دلار آمریکا وابسته نباشند، از کنترل این کشور بر تجارت بین‌المللی خود جلوگیری کنند.

«لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت: درباره کشته شدن ابوبکر البغدادی، نظامیان ما در حال بررسی حقایق اضافی هستند و هنوز نمی‌توانیم آنچه را که آمریکا گفته است، تأیید کنیم. وی در ادامه اظهار داشت: از بین بردن تروریست‌ها اقدام مثبتی است؛ البته اگر آمریکا ابوبکر البغدادی را کشته باشد تا حد زیادی ساخته دست خودش را نابود کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات