صبح صادق >>  نگاه >> صفحه تاریخ
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۸۱۲۲

فرمان محرومیت‌زدایی

پایگاه بصیرت / علی حیدری

برداشت اول: فرمانده کل سپاه پنج‌شنبه گذشته در مراسم افتتاح ۱۲۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی استان البرز در جمع مردم روستای «جارو» در شهرستان اشتهارد گفت: «رهبر معظم انقلاب یک موهبت الهی است که خداوند به این کشور اعطا کرده و او ما را برای جنگ با فقر فرمان داده ‌و دغدغه ایشان آرامش، عزت، شرف و آبروی این مردم است...». پیشتر هم سردار سلامی از مأموریت فرمانده معظم کل قوا به سپاه برای زدودن غبار محرومیت از چهره محرومان و مستضعفان در جای جای کشور خبر داده بود؛ مأموریتی که در کنار دیگر وظایف سپاه در حوزه‌های نظامی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی جزء اولویت‌های این نهاد قرار گرفته است. از زمان انتصاب سردار سلامی به عنوان فرمانده کل سپاه کمتر روزی است که خبری از بازدید، سرکشی و بهره‌برداری از طرح‌های محرومیت‌زدایی در نقاط گوناگون کشور با حضور ایشان منتشر نشده است. مأموریت مردم‌یاری و کمک به آبادانی مناطق محروم، به ویژه نقاط مرزی کشور نزدیک دو دهه است که وجهه همت سپاه و بسیج است و در طول این مدت با هماهنگی دولت‌ها و در سطوح اجرایی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، توان نیروهای باانگیزه و جهادی بسیج و سپاه در خدمت کمک به عمران و آبادانی کشور قرار گرفته و دستاوردهای شیرینی برای مردم رنج‌دیده و محروم داشته است. برای همین امر قرارگاه محرومیت‌زدایی در سپاه تشکیل شد که از ابتدای راه‌اندازی در سال ۱۳۸۹ تاکنون 111/355 پروژه عمرانی، 224/727 پروژه غیر عمرانی را در حوزه‌های زیرساختی، فرهنگ و آموزشی، بهداشت و سلامت اجتماعی و معیشتی، اشتغال و کارآفرینی با همکاری گروه‌های جهادی انجام شده است.

برداشت دوم: وزارت خارجه آمریکا در ادامه سریال تکراری تحریم‌ها و افزایش فشارها علیه ملت ایران، تحریم‌های جدیدی اعمال کرده است. بنا بر ادعای این وزارتخانه تحریم‌های فوق در بخش عمران و ساخت‌وساز بوده و به دلیل ارتباط این بخش با سپاه وضع شده است! به نظر می‌رسد، آمریکایی‌ها با این عبارات و عناوین، پروژه‌های عظیم سازندگی سپاه در حوزه‌های زیربنایی انرژی، آب، برق، راهسازی و... را هدف گرفته‌اند تا بتوانند در مسیر اجرای آنها مانع ایجاد کنند؛ در حالی که از سال‌ها قبل مهندسان، نخبگان جوان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های معتبر کشور در قالب پروژه‌های متعدد و متنوع ملی و کلان از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) به‌کار گرفته شدند و با ابتکار و خلاقیت و بدون تأثیرپذیری از تحریم‌ها، آثار ماندگاری خلق کردند. پالایشگاه تمام ایرانی ستاره خلیج‌فارس برای خودکفایی در بنزین، طرح ساماندهی آب‌های غرب کشور و فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی نمونه‌هایی از صدها پروژه ملی است که قرارگاه سازندگی اجرا کرده است. این قرارگاه ضمن ارتباط با ۵ هزار پیمانکار بخش خصوصی و ایجاد ۲۰۰ هزار شغل مستقیم، تحولی در عرصه سازندگی ایجاد کرده که همه اینها گام‌هایی برای پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی است.

به نظر می‌رسد امروز عزت و اقتدار سپاه در عمق‌بخشی داخلی و گسترش حوزه نفوذ انقلاب اسلامی در فراسوی مرزها دشمن را ناچار کرده تا با فشارها و تحریم‌های پی‌درپی درصدد تضعیف و تحدید این نهاد مردمی برآید که البته همچون گذشته ناکام و محکوم به شکست خواهد بود.   

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات