صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۱۸۲۴۷

اخبار کوتاه یک‌شنبه 19 آبان

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانى شیراز گفت: تعدادى از دلالان در مقابل کارخانه‌هاى سیمان حضور دارند و سیمان را با کد ملى افراد متکدى خریدارى ‌مى‌کنند. افراد و دلالان دیگرى نیز وجود دارند که برای فرار از مالیات به دلیل اینکه پول نقد در اختیار دارند، با پرداخت مبلغ جزئى به متکدیان، محصولات سیمان را با نام و کد ملى افرادى مانند پیرزن، پیرمرد و حتى در بعضى مواقع افرادى که در قید حیات نیستند، خریدارى مى‌کنند. وی افزود: نیمى از فعالان رسته عایق رطوبتى نیز به مشاغل کاذب روى آورده‌اند و براى امرار معاش و گذران امور خانواده، مشاغلى مانند بارفروشى و دستفروشى میوه را انجام مى‌دهند.

دادستانی آمریکا اعلام کرده است، یک شرکت آمریکایی به نام «اونتورا» متهم است که ده‌ها میلیون دلار تجهیزات نظارتی نظیر دوربین‌های مداربسته چینی را به اسم تولید آمریکا به ارتش این کشور فروخته است. «ریچارد دونوقو» دادستان آمریکایی می‌گوید این شرکت که در نیویورک فعالیت می‌کرده با این کلاهبرداری امنیت سایبری این کشور را به شدت به خطر انداخته است. گفتنی است، حجم مبادلات شرکت اونتورا با مشتریان آمریکایی و ارتش این کشور از سال 2010 تاکنون 88 میلیون دلار بوده است.

نماینده رئیس‌جمهور به همراه استاندار قم با حضور در منزل «آیت‌الله امینی» از اقدامات درمانی صورت گرفته برای وی مطلع شد. «محمود واعظی» ضمن آرزوی سلامتی برای آیت‌الله امینی، مراتب ارادت رئیس‌جمهور را به آیت‌الله امینی ابلاغ کرد. آیت‌الله امینی ضمن قدردانی از این دیدار، به رئیس دفتر رئیس‌جمهور تأکید کرد: «اگر بتوانید به توصیه‌های رهبری عمل کنید، مشکلات کشور حل خواهد شد.»

در موضوع ورود 145 هزار تن ذرت‌های آلوده به کشور، فارغ از بحث سلامت جامعه و اینکه این محموله در بازار توزیع شده یا نشده، آنچه دیده نشد موضوع هدر رفت منابع عمومی بود. به گونه‌ای که ۱۹۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، ارزش این محموله است و بر اساس برآورد انجام شده مجلس، برای امحای آن باید ۲۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه کرد تا به محیط زیست آسیبی وارد نشود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات