اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۸۷۰۸
اختلاف تورم استانی؛ ۱۴ درصد

حس تورم استانی؛ قم کم‌ترین و ایلام بیشترین

مرکز آمار ایران گزارش کرد که بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان ایلام (٤٩.٨ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان قم (٣٥.٦ درصد) است. به این ترتیب فاصله تورم استانی میان کم‌ترین و بیشترین تورم استانی به ۱۴.۲ درصد رسیده است. بر اساس این گزارش، بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ۲.۳ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سمنان با ۰.۷ درصد افزایش در آبان ماه است.
کل خانوار‌ها / بر اساس گزارش مرکز آمار، در آبان ماه عدد شاخص کل برای خانوار‌های کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ۱۸۷.۷ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٦ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه، بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ٢.٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سمنان با ٠.٧ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های کشور ٢٧.٠ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٣٣.٣ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٢ درصد) است. نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ماه ١٣٩٨ برای خانوار‌های کشور به عدد ٤١.١ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٤٩.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ قم (٣٥.٦ درصد) است.
خانوار‌های شهری / همچنین در آبان ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوار‌های شهری به ۱۸۷ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٥ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های شهری مربوط به استان‌های گلستان و کهگیلویه و بویراحمد با ٢.٢ درصد افزایش و کم‌ترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان خراسان جنوبی با ٠.٦ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های شهری کشور ٢٧.٠ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه خانوار‌های شهری مربوط به استان ایلام (٣٢.٢ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٩ درصد) است. نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ماه ١٣٩٨ برای خانوار‌های شهری به عدد ٤٠.٣ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم
۱۲ ماهه مربوط به استان ایلام (٤٩.٠ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان فارس (٣٤.٤ درصد) است.
متوسط قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری / مرکز آمار همچنین گزارشی از نرخ برخی اقلام خوراکی در اردیبهشت ماه را منتشر کرد بر اساس اعلام مرکز آمار و بررسی‌های به دست آمده این مرکز در آبان ماه، قیمت گوجه فرنگی ۵۵.۵ درصد، پیاز ١٧.٨ درصد و تخم مرغ ٨.٩ درصد نسبت به ماه قبل افزایش قیمت داشته‌اند. در این ماه همچنین پرتقال ٢٤.٧ درصد، سیب درختی زرد ٦.١ درصد و رب گوجه فرنگی٥.٦ درصد نسبت به ماه گذشته، کاهش قیمت داشته‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات