اقتصادی >>  بازار سرمایه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۸۷۴۱

سلبریتی‌ها در یک قدمی خروج از دایره معافیت مالیاتی

معاون حقوقی وزیر ارشاد ضمن تشریح موضع وزارت ارشاد درباره معافیت مالیاتی سلبریتی‌‌ها گفت: در جلسه‌ای که به خواست وزیر ارشاد در سازمان مالیاتی برگزار می‌شود،‌ درباره عدم بهره‌مندی سلبریتی‌ها با درآمد بالا از معافیت مالیاتی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
سلبریتی‌ها در یک قدمی خروج از دایره معافیت‌ مالیاتی/ صالحی به دژپسند نامه نوشت
علی‌اصغر کاراندیش، معاون حقوقی و پارلمانی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشخص نشدن تکملیف معافیت مالیاتی اهل فرهنگ در قانون مالیات‌های مستقیم سال آینده، پس از ۱۰ روز از نامه‌نگاری وزیر فرهنگ گفت: هنوز پاسخ مکتوب یا غیر مکتوبی به خواسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر ابقای معافیت مالیاتی اهل فرهنگ داده نشده است.

وی با اشاره به دستور نوبخت برای باقی‌ماندن ۱۰۰ درصدی معافیت مالیاتی اهل فرهنگ در لایحه بودجه ۹۹ گفت: اگر در پیش‌نویس قانون مالیات‌های مستقیم این معافیت درج نشود و این قانون در دولت تصویب و به تصویب مجلس نیز برسد، لازم‌الاجراست و کاری نمی‌توان کرد.

کاراندیش همچنین در پاسخ به انتقادات چند روز اخیر مبنی بر معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها و بازیگران با دستمزد‌های میلیونی توضیح داد: من شب گذشته در گفت‌وگویی با برنامه ۲۰:۳۰ در این‌باره مواردی را مطرح کردم، اما عجالتاً باید بگویم که ما ۲۷۳ نوع فعالیت را که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارند، از پرداخت مالیات معاف کرده‌ایم. در این بازه فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی، رسانه‌ای، دیجیتالی، هنری، سینمایی، خوانندگی و بازیگری هم گنجانده شده است. عده‌ای مطرح می‌کنند، سلبریتی‌ها درآمد بالا دارند، چرا معاف‌اند؟

وی ادامه داد:، اما نکته‌ای که وجود دارد،   این است که در بین بازیگران و خوانندگان تعداد بسیار اندکی هستند که دستمزد‌های بالایی می‌گیرند و کار زیاد در سال انجام می‌دهند، اما عمده و اکثریت قریب به اتفاق درآمد آنچنانی ندارند، اگر قرار باشد که ما این دو قشر را بخواهیم از مالیات معاف کنیم، باز هم عدالت برقرار نشده است.  

کاراندیش تصریح کرد: موضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص است. ما در نظر داریم که به یک بررسی بپردازیم  و بگوییم کسانی که در سال از سقف مشخصی بیشتر درآمد دارند، از این معافیت بهره‌مند نمی‌شوند. از آنجایی که تمامی معاف‌شدگان در موعد مقرر باید اظهارنامه مالیاتی خود را پرکنند، این قابل کنترل است و می‌توان درآمد‌ها را مشخص کرد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد گفت: ما نمی‌توانیم به خاطر تعدادی از سلبریتی‌ها تمامی جامعه بازیگران و خوانندگان را که ممکن است در سال حتی یک کنسرت برگزار نکنند یا یک فیلم بازی نکنند، معاف کنیم.

وی یادآور شد: ما حدود ۱۰ روز پیش در نامه‌ای به وزیر صنعت و معدن خواستار برگزاری جلسه‌ای با سازمان امور مالیاتی شده‌ایم. تاریخ برگزاری این جلسه هنوز تعیین نشده است. در این جلسه قطعاً درباره عدم معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها با درآمد‌های بالا صحبت خواهیم کرد، موضع وزیر ارشاد این است که بازیگران و خوانندگان با درآمد بالا از معافیت بهره‌مند نشوند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات