صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۸۸۸۲

ترامپ، رسوایی اوکراین گیت و راه‌هایی که همه، به پوتین ختم می‌شود

«نانسی پلوسی»، رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا همزمان با تلاش دموکرات‌ها برای پیش بردن پرونده استیضاح ترامپ، پای رئیس‌جمهور روسیه را به پرونده «رسوایی اوکراین گیت» باز کرده و گفته، هر طور بررسی می‌کند، «همه راه‌ها به پوتین ختم می‌شود.»
ترامپ، رسوایی اوکراین گیت و راه‌هایی که همه، به پوتین ختم می‌شود
 
قانون‌گذاران دموکرات و معاونان آنها در حال تلاش در پشت درهای بسته‌اند تا مفاد و بندهای استیضاح ترامپ را پیش‌نویس کرده و اعضای کمیته قضایی آماده می‌شوند تا در جلسات دفاعی حضور یابند و انتظار می‌رود که رای‌گیری در روزهای آتی انجام شود. اما طی روزهای گذشته موضوع تازه‌ای مطرح شده و آن نقش احتمالی رئیس‌جمهور روسیه در کشاندن ترامپ به این مخمصه است.
از سال 2016 که ترامپ به دنبال انتخابات ریاست‌جمهوری بحث برانگیز وارد کاخ سفید شد، دموکرات‌ها پرونده دخالت پوتین در انتخابات به نفع ترامپ را باز کرده و این پرونده هنوز که هنوز است بسته نشده است. در گزارش نهایی بازرس«مولر» نیز وی ترامپ را در مورد این پرونده کاملا تبرئه نکرد. انتقادها در مورد روابط نامتعارف ترامپ و پوتین هم در آمریکا طی دو سال گذشته به قدری شدید بوده که حتی رسانه‌های آمریکایی بعد از دیدار این دو در هلسینکی فنلاند از ترامپ به عنوان «سگ پوتین» یاد کردند. حالا دوباره اسم پوتین در پرونده استیضاح ترامپ موسوم به رسوایی «اوکراین گیت» دوباره مطرح شده و دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در حالی که پیش‌نویس اتهامات رسمی علیه ترامپ را مطرح می‌کنند، تمرکزشان را در روند استیضاح وی به سمت روسیه معطوف کرده‌اند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی در این زمینه نوشته: «نانسی پلوسی می‌گوید، همه راه‌ها به پوتین ختم می‌شود و این مسئله را بیان می‌کند که کمپین فشار ترامپ بر اوکراین یک رویداد مجزا نیست بلکه بخشی از پیوند آشفته با پوتین است که به یافته‌های رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده ادعایی دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا بر‌می‌گردد.» پلوسی روز جمعه در این زمینه گفت: «این مسئله برای دو سال و نیم است که ادامه داشته است. این فقط درباره اوکراین نیست بلکه درباره روسیه هم است. چه کسی از توقف کمک‌های نظامی ما به اوکراین نفع می‌برد؟ خوب معلوم است، روسیه.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات