صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۱۸۹۱۱

اخبار کوتاه چهارشنبه 20 آذر

محققان سازمان ملل متحد که برای تحقیق درباره حمله به تأسیسات شرکت نفت «آرامکو» در ماه سپتامبر روانه عربستان سعودی شده‌اند، می‌گویند نمی‌توانند ادعاهای واشنگتن و ریاض مبنی بر دست داشتن ایران در این حملات را تأیید کنند. طبق گزارش وبگاه شبکه خبری بلومبرگ، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش شش ماهه خود خطاب به شورای امنیت نوشته است، این سازمان «قادر نیست مستقلاً تأیید کند که موشک‌های کروز و پهپادهای مورد استفاده در آن حملات اصالتاً ایرانی بوده‌اند یا به شکلی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل منتقل شده‌اند.»
«سیده‌فاطمه ذوالقدر» سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه در سال گذشته به دلیل بودجه انقباضی و اوضاع سخت اقتصادی، بودجه مطلوبی به حوزه‌های فرهنگی اختصاص نیافت، اظهار داشت: در بودجه سال 1399 نیز با کاهش 10 تا 15 درصدی بودجه فرهنگی روبه‌رو هستیم و این در حالی است که تاکنون تنها نیمی از بودجه فرهنگی مصوب سال 1398 پرداخت شده است. وی افزود: متأسفانه، در برنامه‌ریزی‌ها هرگاه هدف کاهش هزینه‌هاست، از موضوع فرهنگ و هنر که یکی از زیرساخت‌‌های لازم و ضروری کشور و جامعه است، غفلت می‌شود.
روزنامه «ابتکار» در گزارشی نوشت: «این‌ روزها شاهد کاهش قدرت خرید بسیاری از خانوارها هستیم. مسئله‌ای که به یک چالش و دغدغه‌ اساسی در جامعه تبدیل شده... متأسفانه دولت دچار یک سردرگمی شده است و عدم استفاده از نظر کارشناسان خبره و صاحب‌نظران باعث شده است در برنامه‌نویسی‌های اقتصادی برخی از افراد به شکل سلیقه‌ای عمل کنند، این سلیقه‌ای عمل کردن سبب شده است ما از واقعیت جامعه دور بمانیم.»
«خالد بن‌احمد آل‌خلیفه» وزیر خارجه بحرین حضور نیافتن امیر قطر در نشست شورای همکاری خلیج‌فارس به میزبانی عربستان سعودی را جدیت نداشتن قطر برای پایان دادن به بحران به وجود آمده در این شورا توصیف کرد. گفتنی است، «تمیم‌بن‌حمد» امیر قطر در حالی به این نشست نرفت که «سلمان‌بن‌عبدالعزیز» پادشاه سعودی شخصاً از وی برای شرکت در این نشست دعوت کرده بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات