اقتصادی >>  اقتصادی >> نبض اقتصاد
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۱۹۰۶۸

تصمیمات دقیقه نودی کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران

جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا دیروز تشکیل شد اما اعضا در خصوص تعطیلی مدارس در روز شنبه و یکشنبه به نتیجه نرسیدند و تصمیم گیری در این خصوص به امروز موکول شد ولی هنوز خبری مبنی بر تعطیلی مدارس در دو روز اول هفته آینده از سوی این کمیته منتشر نشده است.

تصمیم گیری درخصوص تعطیلی مدارس به جمعه موکول شد

محمد تقی زاده معاون عمرانی استاندار تهران گفت: عصر پنجشنبه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا با حضور همه اعضا برگزار شد.

وی افزود: هر یکی از اعضای حاضر در جلسه نکاتی را درخصوص وضعیت آلودگی هوا اعلام کردند اما اعضا به جمع بندی درخصوص ضرورت تعطیلی نرسیدند.

تقی زاده گفت: مقرر شده است که جمعه (امروز) مجدد کارگروه تشکیل شده و درخصوص تعطیلی مقاطع تحصیلی در استان تهران بجز دماوند و فیروزکوه تصمیم گیری شود.

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: البته تردد کامیون ها در سطح شهر تهران همچنان ممنوع بوده و پلیس با شدت با خودروهای دودزا و کامیون‌ها برخورد خواهد کرد.

بصیرت:

تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در حالی صورت می‌گیرد که نتایج این تصمیمات، اگر نگوییم هیچ، باید گفت تأثیر قابل توجهی در کاهش آلودگی تهران ندارد. عده زیادی از تهرانی‌ها در اعتراض به این نوع تصمیم‌گیری‌های وقت اضافه‌ای این کمیته، بخشی از علت عدم کاهش آلودگی هوای تهران را در همین شیوه تصمیم‌گیری می‌دانند. بخش قابل توجهی از ساکنین تهرانی مقیم شهرستان هستند. تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد که اگر این کمیته با توجه به نظرات کارشناسان و بخصوص گزارش‌های دقیق هواشناسی تعطیلات مدارس و یا ادارات دولتی را در وقت مناسب اعلام کنند، تعداد زیادی از خانواده‌های تهرانی، تهران را برای مسافرت ترک می‌کنند و همین عامل تأثیر زیادی برای کاهش تردد در شهر و آلاینده‌های شهری تهران می گذارد. با این وجود کمیته اضطرار همچون چند تصمیم دقیقه نودی سال جاری باز هم تصمیم نهایی را به وقت اضافه عصر امروز گذاشته است!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا یاری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
0
0
سلام
الان ساعت 9 شبه وشاخص آلودگی روی 152 میانگین هسش
مناطقی مثل پیروزی .صدر. ری.منطقه11 و ع و 18 و 22 بالای 180 هسش...
جالبه چندتا منطقه بالای شهر بین 70 و 100 نوسان داره
چوت آقایون ستاد بحران بالاشهر نشنینن پس بقیه شهر هم دیکه مهم نیس
بابا بجه های ما به خدا گناه دارن این چه وضعیه
یه فکر اساسی که نمی کنن
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات