صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۱۹۲۰۸

شریعتمداری در نماز جمعه تهران: ۹ دی پایان تمام فتنه‌های دشمن نبود/ درشناخت نفوذی‌ها کوتاهی کردیم

فتنه ۸۸ جنگ احزاب بود که همه دشمنان اسلام اختلافات ظاهری را کنار گذاشتند و به این نتیجه رسیدند که باید با یکدیگر یکصدا شوند. در فتنه ۸۸ همه آمده بودند. برخی از جریان‌های داخلی، بهایی‌ها، منافقین، کومله، نهضت آزادی و ملی‌گراها و حتی تکفیری‌های بیرون آن زمان هم وارد ماجرا شدند.

شریعتمداری در نماز جمعه تهران:۹ دی پایان تمام فتنه‌های دشمن نبود/ درشناخت نفوذی‌ها کوتاهی کردیم
حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان پیش از ظهر امروز(جمعه) به مناسبت فرارسیدن سالگرد حماسه ۹ دی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: از حماسه عظیم ۹ دی، ۱۰ سال است عبور کردیم که ایستگاه پایان فتنه ۸۸ بود و با توجه به شواهد و اسناد موجود به جرأت می‌توان گفت فتنه آمریکایی-اسرائیلی از درون هدایت می‌شد.

وی عنوان کرد: فتنه ۸۸ جنگ احزاب بود که همه دشمنان اسلام اختلافات ظاهری را کنار گذاشتند و به این نتیجه رسیدند که باید با یکدیگر یکصدا شوند. در فتنه ۸۸ همه آمده بودند. برخی از جریان‌های داخلی، بهایی‌ها، منافقین، کومله، نهضت آزادی و ملی‌گراها و حتی تکفیری‌های بیرون آن زمان هم وارد ماجرا شدند. اوباما رسما حمایت می‌کرد. تونی بلر و مرکل رسما حمایت می‌کردند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: از مدت‌ها قبل همه شرایط را فراهم کرده بودند و ده‌ها نفر از مسئولان عالی رتبه سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه تحت عنوان اساتید دانشگاه وارد کشور شده بودند و با کسانی که قرار بود در فتنه نقش داشته باشند جلسات آموزشی گذاشتند. اینها اسناد موجود هستند که نمی شود آن ها را تکذیب کرد.

شریعتمداری گفت: آقای «جان کین» عضو MI6 دوبار به ایران آمده بود و جلسات آموزشی داشتند.

وی افزود: رادیو اسرائیل فقط یک رادیو بود و از چند ماه قبل از وقوع فتنه سایت خود را راه اندازی کرد. سایت دیگری از ۴ ماه قبل از فتنه برنامه فارسی دایر کرد. بی‌بی‌سی اصلا برنامه فارسی تا قبل از آن نداشت. این یعنی همه آمده بودند.

شریعتمداری تصریح کرد: حماسه ۹ دی حماسه بسیار عظیمی بود که به فرمایش حضرت آقا باید با حضور مردم انجام می‌شد. ۹ دی پایان فتنه ۸۸ بود نه پایان تمام فتنه ها. باید هوشیار بود. ترتیب این فتنه‌ها نشان می‌دهد دست دولت در عرصه‌های مختلف خالی است. ما در دوران ۴۰ سال انقلاب دستاوردهای مهمی داشتیم و با موفقیت از مسائل عبور کردیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه نفوذ یکی از اصلی‌ترین مسائل در این زمینه است، تاکید کرد: نفوذی که خطرناک است نفوذ در ساختار است. یعنی کسانی که در ساختار نظام نفوذ می‌کنند تا در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها تاثیرگذار باشند که ما باید مراقب این نفوذ باشیم.

وی ادامه داد: دشمن قبل از هرچیز به دنبال میانجی است. میانجی باید توسط دشمن شکار شود. میانجی باید قبلا در نظام مسئولیت داشته باشد و مسئولیتش برای مردم شناخته شده باشد.

وی افزود: شخصی با این ویژگی‌ها اگر با خط اصلی نظام به هر علت مانند فرزند، قدرت‌طلبی و سایر علل فاصله پیدا کند آماده است تا شکار شود. میانجی پس از شکار، تابلوی خودی دارد اما شناسنامه اش غیرخودی است. او مجبور است نظرات خود را ارائه کند. می‌توان او را شناخت و ما کوتاهی کردیم اگر نشناختیم، نفوذی‌ها قابل شناسایی هستند. شما از لحن و نوع قولشان می توانید آنها را بشناسید. هرگاه دیدید کسانی با خط اصلی نظام فاصله دارند نمی گویم متهم‌شان کنید ولی با احتیاط با آنها برخورد کنید.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه کم‌کاری‌ها زمینه فتنه را ایجاد می‌کند، گفت: فتنه ها وقتی از راه می‌رسند شبهه ایجاد می‌کنند و وقتی می روند، بصیرت می‌آفرینند. فتنه داستانی است که باید از انتها خوانده شود. ما از خواندن ۹ دی باید برای امروز بصیرت داشته باشیم. عده‌ای هستند که رسما از اغتشاشگران حمایت می‌کنند. کفش‌دزد را که پیش نماز نمی‌کنند. شما از نقل قول می‌توانید بشناسید.

مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: اینها را می‌توان شناخت و ما کوتاهی می‌کنیم. در ماجرای اخیر هم همینطور بوده است. دشمن بسیار حقیرتر از آن است که بخواهد با ایران درگیر شود. آنها وارد فاز جدید شدند. «ریچارد نفیو» مسئول خزانه داری آمریکا کتابی تحت عنوان هنر تحریم آمریکا دارد و در سوالی مبنی بر اینکه چرا کالای لوکس را تحریم نکردید گفته است، زیرا می خواهیم اول، تتمه ارزی که در ایران است خارج شود. دوم اینکه وقتی کالای لوکس و ده‌ها میلیون پورشه وارد می شود و ثروتمندان آنها را می گیرند مردم دچار ناامیدی شوند و رسما فاصله طبقاتی بوجود آید.

وی خطاب به مسئولین افزود: آقای مسئول شما باید این کتاب را بخوانید. وقتی تعدادی پورشه با کارت بازرگانی یک خانم روستایی وارد کشور شد، از یکی از مسئولین این کار پرسیدیم مگر کنترل نمی کنید؟ گفت چرا، اما آقای فلانی گفت به شما ارتباطی ندارد.

شریعتمداری تاکید کرد: باید هوشیار بود. ما در جایگاه بسیار برجسته ای هستیم. حمله می‌کنی می‌زنیم، دست به ترور در مجلس می‌زنی با موشک نقطه زن می‌زنیم، رجز می خوانی و کِشتی توقیف می‌کنی کشتی توقیف می‌کنیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: اسلام با مرفهین بی‌درد سر سازش ندارد. آقای وزیری که ثروت اعلامی‌ات هزار میلیارد است، حق نداری در جایگاه مسئولی باشی. کار خودت را بکن اما اینجا جای تو نیست.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: در مورد حقوق های نجومی اصل کار غلط است. تو در این جایگاه قرار گرفتی که به عنوان امانت در دستان توست. امام علی(ع) به اشعث بن قیس گفت مسئولیت برای تو امانت است. فلان آقا که اکنون در زندان است برای واگذاری شرکتش به فردی می‌گوید باید شرکت ها را در اختیار کسی قرارداد که در فلان ستاد ریاست‌جمهوری سمت دارد.

وی در پایان بیان کرد: سوال من این است که آقایان! نگاه شما در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی چه تفاوتی با دشمن دارد؟ تفاوتی ندارد، شما شبیه هم هستید. آقا! مالک اشتر دیگر بر نمی‌گردد، دیدید که برنگشت، علی زمان اجازه نداد و نمی‌دهد.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات