صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۱۹۴۷۲

بازگشت عمودی یا افقی

حضور میلیونی مردم در تشیع پیکر پاک سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت جلوه خاصی از حمایت مردم از جبهه مقاومت را نشان داد[...]

یادداشت: حضور میلیونی مردم در تشیع پیکر پاک سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت جلوه خاصی از حمایت مردم از جبهه مقاومت را نشان داد. ترور ناجوان‌مردانه حاج قاسم نه تنها باعث ناراحتی و خشم ملت ایران شد، بلکه احساسات جهان اسلام را نیز نسبت به این اقدام تروریستی جریحه‌دار کرد. در مراسم وداع با شهید حاج قاسم سلیمانی که از شهرهای کاظمین، کربلا و نجف شروع شد و پس از اهواز و مشهد در تهران و قم با عظمت خاصی ادامه یافت، همه مردم از انتقام سخت صحبت می‌کردند. صحبت از انتقام سخت موضوعی است که در چند روز گذشته به شدت آمریکایی‌ها را مشغول کرده است. در این میان توجه به نکات زیر ضروری است:
1ـ ارزیابی واکنش‌های مردمی نشان می‌دهد شهادت حاج قاسم سبب تقویت اتحاد ملی در برابر آمریکا و توطئه‌های شیطان بزرگ شده و تداعی‌کننده شور و حال انقلابی مردم ایران در دهه 60 و دوران دفاع مقدس است؛ بنابراین پاسخ به آمریکا با پشتوانه عظیم مردمی همراه است و این امر وحشت عظیمی را در دل تروریست‌های مستقر در کاخ سفید ایجاد کرده است. انتقام از آمریکا باید به نحوی انجام شود که موجب خروج همیشگی نیروها و ناوگان‌های آمریکایی از منطقه باشد. این تنها اتفاقی است که می‌تواند مرهمی بر دل‌های زخم‌خورده از اقدام تروریستی آمریکا باشد.
2ـ خوی وحشی‌گری آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که عدم انتقام سخت از آمریکا، باعث جسارت بیشتر آنها خواهد شد. البته اقدام به‌جا و به‌موقع هم می‌تواند آثار ماندگار و تمام‌کننده داشته باشد. به عبارتی اعتماد به آمریکا در برجام و ندادن پاسخ مناسب هنگام خروج این کشور از توافق هسته‌ای، باعث جسارت بیشتر آمریکا در موضوعات گوناگون از جمله ترور حاج قاسم شده است. نکته بعدی این است که صهیونیست‌ها و اعضای افراطی دولت آمریکا از بی‌عقلی ترامپ، رئیس‌جمهور بی‌خرد آمریکا، بی‌نهایت سوء‌استفاده کرده‌اند و با ارائه اطلاعات غلط و بی‌اساس به وی، موجب تصمیم ترامپ برای ترور حاج قاسم شدند؛ اتفاقی که رؤسای قبلی آمریکا جسارت آن را نداشتند. پس تردید در انتقام سخت نه تنها هیچ‌گونه نفعی برای کشور ندارد، بلکه غرب را جسورتر از گذشته خواهد کرد. البته استارت انتقام با سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان شروع و با تصمیم انقلابی پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از این کشور وارد مرحله‌ای جدیدی شده است. اما برای دانستن اینکه تروریست‌های آمریکایی فرصت بازگشت به آمریکا را به صورت عمودی خواهند داشت یا افقی، باید منتظر ماند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات