سیاسی >>  سیاسی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۹۷۷۵
نگاهی به  توصیه‌های راهبردی امام خامنه‌ای و انعکاس آن در رسانه‌های جهان

باید قوی شویم

واسط هفته گذشته بود که خبر آمد خبری در راه است... اتفاقات استثنائی دو هفته گذشته می‌طلبید که رهبر حکیم انقلاب با مردم سخن بگویند. صحبت‌های امام چند محور مهم و اساسی داشت.

حدود هشت سال از آخرین خطبه‌های رهبر معظم انقلاب به عنوان خطیب جمعه تهران می‌گذشت. تریبون نماز جمعه اما دلتنگ خطبه‌های آتشین خطیب بزرگ جهان اسلام، امام خامنه‌ای بود. اواسط هفته گذشته بود که خبر آمد خبری در راه است... اتفاقات استثنائی دو هفته گذشته می‌طلبید که رهبر حکیم انقلاب با مردم سخن بگویند. صحبت‌های امام چند محور مهم و اساسی داشت.

ضربه به وجهه آمریکا

اولین و مهم‌ترین آن به شهادت سردار شهید سلیمانی و تشییع با شکوهی مربوط بود که مردم ایران و عراق رقم زدند. معظم‌له با اشاره به ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی گفتند: «خود این شهادت بزرگ هم خود... یکی از آیات قدرت الهی است؛ رسوایی دولت آمریکا، دولت بی‌آبروی آمریکا، رسوایی این دولت را رقم زد؛ اینها کسی را که سرشناس‌ترین و قوی‌ترین فرمانده‌ مبارزه‌ با تروریسم بود‌ـ شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه، قوی‌ترین فرمانده مبارزه‌ با تروریسم در این منطقه است، به همین عنوان هم شناخته شده است‌ـ [ترور کردند].»

دلقک‌های آمریکایی

رهبر معظم انقلاب در واکنش به توئیت ترامپ که نوشته بود: «من از ابتدای دوره ریاست‌جمهوری‌ام با شما ایستاده‌ام و دولت من همچنان با شما خواهد ایستاد.» خاطرنشان کردند: «این دلقک‌های آمریکایی که به دروغ و با کمال رذالت می‌گویند که ما در کنار مردم ایرانیم، ببینند مردم ایران چه کسانی هستند. آن چند صد نفری که به عکس سردار شهیدِ با افتخار ما اهانت می‌کنند، آنها مردم ایرانند یا این جمعیّت میلیونی عظیمی که در خیابان‌ها نشان می‌دهند خودشان را؟ سخنگویان دولت شریر آمریکا مدام تکرار می‌کنند که ما در کنار مردم ایرانیم. دروغ می‌گویید! اگر در کنار مردم ایران هم باشید برای این است که خنجر زهرآلود خود را به سینه‌ مردم ایران فرو کنید.»

رزمندگان بدون مرز

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره نیروی قدس سپاه، تیتر «رزمندگان بدون مرز» را برای این نیرو انتخاب کرد و نوشت: «[آیت‌اللّه] خامنه‌ای گفتند: نیروی قدس باید به عنوان یک سازمان انسانی شناخته شود. [آنها] رزمندگان بدون مرز [هستند].» خبرگزاری «سی‌ان‌ان» گزارش خود از سخنان رهبر انقلاب را با تیتری به نقل از ایشان آغاز کرد که حمله موشکی ایران به مواضع آمریکا در عراق را «سیلی به صورت» این کشور تعبیر کرده بودند.

جنتلمن‌های تروریست!

رهبر فرزانه انقلاب در بخش دیگری از صحبت‌های‌شان به موضوع مذاکره مجدد با آمریکا و کشورهای اروپایی اشاره کردند و جنتلمن‌های پشت میز مذاکره را همان تروریست‌های فرودگاه بغداد دانستند؛ در همین رابطه تارنمای شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا نیز نوشت: «با این وجود که تهران هنوز واشنگتن را مقصر خروج از توافق هسته‌ای در ماه مه 2018 می‌داند و دولت هرگونه احتمال دور جدیدی از مذاکرات را رد کرده است، مگر اینکه همه تحریم‌های مربوط به هسته‌ای علیه این کشور برداشته شود، [آیت‌اللّه]خامنه‌ای گفت: مذاکره دشمن با تقلب و فریب آلوده شده است. جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست‌های موجود در فرودگاه بغداد هستند. این همان دست آهنی است، اما در یک دستکش مخمل   ی قرار گرفته است.»

قوی‌تر خواهیم شد

بخش پایانی سخنان رهبر معظم انقلاب با این جملات آغاز شد: «خب حالا که ملّت ایران این حادثه را شناخت، قدر و قیمت آن را دانست؛ حالا باید چه کار کنیم؟ من در یک کلمه عرض می‌کنم، ملّت عزیز ایران باید همّت‌شان این باشد که قوی بشوند. تنها راه در پیش پای ملّت ایران عبارت است از قوی شدن. باید تلاش کنیم، قوی بشویم.»

واشنگتن پست هم در گزارش نسبتاً کاملی که از خطبه های نماز جمعه تهران روی خروجی خود قرار داد، به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: «خدا را شکر که ما نیرومند هستیم و قوی‌تر خواهیم شد. مردم ایران باید متحد، مقاومت كنند و سخت تلاش كنند. سپس، ایرانیان به کشوری تبدیل خواهند شد که دشمنان حتی نمی‌توانند ما را تهدید کنند.» در ادامه این گزارش آمده است: «او تنها راه پیش پای مردم ایران را «تلاش برای قوی شدن» دانست و گفت «ما از مذاکره هم ابایی نداریم، اما نه با آمریکا و نه از موضع ضعف.»»

تقریباً هیچ رسانه‌ای در جهان وجود ندارد که صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه را بررسی نکرده باشد. از رسانه‌های منطقه خودمان، چون «آناتولی» ترکیه و روزنامه انگلیسی زبان «داون» پاکستان گرفته تا تمام رسانه‌های اروپا و کشورهای عربی و آمریکایی، همه سخنان رهبر معظم انقلاب را بازنشر کردند.

«تایمز اسرائیل» هم یکی از رسانه‌هایی بود که خطبه‌های رهبر انقلاب را به صورت گزیده منتشر کرد. در این گزارش حتی به موقعیت نشستن مقامات ایرانی در صفوف نماز جمعه هم اشاره شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات