سمنان >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۹۸۴۶

ذات نشستن بر صندلی کاخ سفید قماربازیست

پایگاه بصیرت / سید محمدحسن موسویان
بوش با حمله به عراق و افغانستان قمار کرد و نتیجه این قمار باخت در عراق بود.
کشته شدن قریب ۱۰ هزار سرباز آمریکایی و هزینه حدود۱۰ تریلیون دلاری و رویگردان شدن ملت‌های منطقه و حتی مردم آمریکا از سیاست‌های دولتمردان آمریکایی نتیجه این قمار بود.
اوباما نیز با وجود تلاش‌های بسیار زیاد که سعی داشت دست به قمار نزند و راه حل را از طریق برجامیزه کردن دنبال کند و دستکش مخملین بر دست داشت، ولی با وقوع حوادث ۸۸ شرایط را مهیا دید تا به ذات و اصالت آمریکایی خود دست بزند؛ او نیز در نهایت قمار کرد و با حمایت از فتنه سبز، معدود طرفداران خود در ایران را نیز در این قمار باخت.
در این ایام قمار بازتر از همه، ترامپ این انسان نمای پشت بار نشین سرمست از قدرت و پول که مبانی سیستم را تجارت استعماری آمریکا در کازینو‌ها با قمار یاد گرفته است، برای نجات خود از استیضاح و بردن انتخابات آتی ریاست جمهوری، دست به قمار زد، ریسک بزرگی کرد و دستان آمریکا را آغشته به خون یکی از محبوب‌ترین چهره‌های شاخص ملت مسلمان و آزادیخواه دنیا نمود که پرچمدار واقعی مبارزه با تروریست بود و این حماقت را به صورت علنی به گردن گرفت و دست چدنی را از دستکش مخملین بیرون آورد. نتیجه این قمار نیز تاکنون برای ترامپ قمارباز باخت بوده و هزینه آن روز به روز بر دولت وی سنگین‌تر نیز خواهد شد.
همدلی بیشتر و اتحاد ملت‌های مظلوم منطقه در شناخت دشمن و تبیین استراتژی مرگ بر آمریکا برای ملت‌های منطقه در افزایش هزینه این اقدام نابخردانه بیش از پیش مؤثر خواهد بود.
تسریع روند شکل گرفته خروج آمریکا از عراق و سپس از منطقه و قطع دست استکبار از ثروت‌های جنوب غرب آسیا، منجر به فرو رفتن هرچه بیش‌تر آمریکا در منجلاب ایجاد شده بر سر ترور شهید سپهبد سلیمانی در آینده خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات