صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۱۹۷۹۸

از قطع روابط تا درگیری نظامی

1ـ کسی نگفته است باید روابط‌مان را با دنیای بیرون قطع کنیم!
«احمد توکلی»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «تاکنون فردی نگفته است که برای داشتن اقتصاد قوی باید روابط‌مان را با دنیای بیرون قطع کنیم»، گفت: اعتقاد ما این است که در حال حاضر ظرفیت‌های مختلفی در کشور وجود دارد که می‌توان به‌ اتکای آنها اسیر خارج نبود. این صاحب نظر اقتصادی در ادامه اظهار داشت: هیچ نحله فکری امروز اعتقاد ندارد که باید مستقل از دنیا باشیم. این تفکر را نه امام و نه مقام معظم رهبری قبول ندارند. آقای روحانی و دوستانش باید بپذیرند ایران توانایی ایستادن روی پای خود را دارد، اما معنای روی پا ایستادن، قطع رابطه با دنیا نیست و معنای ارتباط با دنیا نوکری آمریکا نیست. وی با اشاره به اظهارات اخیر حسن روحانی، رئیس‌جمهور افزود: به‌ اعتقاد بنده ایشان فرافکنی می‌کنند که «اگر (در آینده) کاری انجام ندادم به این دلیل است که دیگران نگذاشتند.»


2ـ ترامپ درگیری نظامی با ایران را دیوانگی می‌داند!
پایگاه «دیلی بیست» نوشت: «یک مقام آمریکایی به این پایگاه گفته است ترامپ بعد از انجام ترور تأکید داشت که روابط با ایران باید به حالت عادی بازگردد و به همین دلیل هم کاخ سفید تأکید کرد این حمله را یک اقدام دفاعی و در جهت کاهش تنش جلوه دهد.» دیلی بیست افزود: «دو فردی که بعد از هدف قرار دادن سلیمانی با ترامپ صحبت کرده‌اند، می‌گویند هرچند که او در محافل عمومی از این تشدید تنش با ایران دفاع می‌کند و به شدت هم روی این تصمیم مانور انتخاباتی داده و بابت آن منابع مالی جمع کرده است، اما همچنان به صورت خصوصی به متحدان نزدیک خود می‌گوید کشیدن آمریکا به مداخله یا جنگ تمام عیار دیگری در خاورمیانه، دیوانگی است.» ترامپ تأکید کرده است اجازه نمی‌دهد در برابر دیدگان او چنین وضعیتی پیش آید.


3ـ می‌خواهند جلوی صعود تیم ملی به جام جهانی را بگیرند
«محمد دادکان»، رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: «آنها که تصمیم گرفتند نمایندگان ایران برابر رقبا در لیگ قهرمانان آسیا میزبانی نکنند، به دنبال این هستند که در دیدار ایران برابر بحرین مشکل ایجاد کنند، چون بحرین با ایران هم‌گروه است و می‌خواهند کاری کنند که تیم ملی بحرین برای بازی به تهران نیاید. از الآن باید به فکر چاره باشیم که در دو دیدار حساس مقدماتی جام جهانی تیم ملی بتواند از رقبای خود میزبانی کند. آنهایی که تصمیم گرفتند باشگاه‌های ما میزبان نباشند، هدف‌شان همان بازی‌های مقدماتی جام جهانی است؛ چون می‌خواهند از گروه ما بحرین و عراق به دور بعد صعود کنند. باشگاه‌های ما هیچ کدام نمی‌توانند در آسیا به قهرمانی برسند؛ چون واقعاً کار سختی است، اما تیم ملی ما شانس دارد به جام جهانی برود و مردم ایران را خوشحال کند.»


4ـ سخنان عربی رهبر معظم ایران هزار بار بهتر از سخنان حکام عرب است
پس از خطبه‌های قرای رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه سیاسی‌ـ عبادی تهران و بیان بخش‌هایی از این خطبه به زبان عربی برای عرب‌زبانان منطقه، بسیاری از تحلیلگران سیاسی، قرائت بخشی از متن خطبه به زبان عربی از جانب رهبر معظم انقلاب را ستایش کردند و به این امر واکنش نشان دادند. «جمال ریان»، یکی از تحلیلگران سیاسی جهان عرب و روزنامه‌نگار مشهور و مجری سابق شبکه خبری «الجزیرة» با اشاره به خطبه‌های رهبر فرزانه انقلاب در نماز جمعه تهران به زبان عربی، در حساب توئیتری خود نوشت: «من شهادت می‌دهم (آیت‌الله سید) علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران با زبان شیرین و بدون نقص به عربی سخن می‌گوید و شنیدن (زبان عربی) از زبان ایشان هزار بار بهتر از شنیدن آن از زبان بسیاری از حکام عرب است.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات